به گزارش می متالز، در جوابیه بانک آینده آمده است: این بانک، عاملیت انتشار این اوراق مشارکت و همکاری با شهرداری تهران درخصوص تامین اعتبار لازم برای احداث و توسعه خطوط مترو را در راستای رسالت اجتماعی خود پذیرفته، با توجه به مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در ٢٨ اسفند ۹۷ اقدام به انتشار اوراق گواهی مشارکت متروی تهران کرد؛ اما با لحاظ فرصت اندک پایان سال، زمانی برای اخذ وثایق از شهرداری، قبل از انتشار نبود. بانک آینده تا پایان ۳۱ تیرماه امسال، اوراق مشارکت را به فروش رسانده، اما شهرداری تهران جز برای دریافت بخشی از اعتبار مورد توافق، برای باقیمانده آن از آن زمان تاکنون، یعنی ٢٢ اسفند ١٣٩٨ وثایق کافی ارائه نکرده، آنچه تاکنون معرفی کرده، کافی به مقصود نبوده است. با این حال، بانک آینده آمادگی دارد به محض دریافت وثایق کافی به تعهدات خود وفا کند. همچنین در خبر دیگری از این بانک اعلام شد که در راستای مقابله با شیوع کرونا بانک آینده تمهیداتی را اندیشیده است. انجام غیرحضوری عملیات بانکی تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال، تمدید خودکار اعتبار کارتها تا پایان سال ۹۹،ضدعفونی مستمر شعب بانکها، بررسی سلامت کارکنان و توزیع بسته کامل مراقبتی تمهیدات بانک آینده است که با هدف کاهش مراجعه هموطنان به شعب بانک و صیانت از سلامتی مشتریان، خدمات ویژهای را انجام داده است. به گزارش روابط عمومی بانک آینده،علاوه بر کاهش ساعات کاری واحدهای خود در ستاد مرکزی و شعب بانک، سقف برداشت از تمام دستگاههای خودپرداز و ابزارهای غیرحضوری (سامانه پیشخوان مجازی، همراهکارت و دیگر درگاههای اینترنتی) را در هر شبانهروز به ۱۰۰ میلیون ریال (۱۰ میلیون تومان)، افزایش داد. این بانک همچنین در اقدامی دیگر تمام کارتهایی را که تاریخ اعتبار آنها، اسفندماه امسال و فروردینماه سال ۱۳۹۹ بهپایان میرسد بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتریان به شعب و بهطور خودکار بهمدت یکسال تمدید کرده است. از سوی دیگر، از آنجا که بانکها بهعلت مراجعات مستمر و تماس بیشتر با اسکناس، در شرایط ویژه کنونی از حساسیت بیشتری برخوردارند؛ اقدامات پیشگیرانهای در این خصوص در دستورکار بانک آینده قرار گرفته که از آن جمله میتوان به اجرای روزانه عملیات ضدعفونی شعب، بررسی مداوم سلامت کارکنان، توزیع تجهیزات و بستههای بهداشتی، شامل دستکش، ژل و مواد ضدعفونیکننده ویژه بانکداران شعب و نیز طراحی و پخش بروشورها و کلیپهای آموزشی- بهداشتی در کانالهای ارتباطی (تارنمای رسمی و شبکههای اجتماعی بانک)، با هدف اطلاعرسانی بهینه به سرمایه انسانی فعال در بانک و نیز مشتریان و مراجعهکنندگان اشاره کرد.