به گزارش می متالز، در این شرکت طراحیها به صورت خلاقانه صورت میگیرد؛ چراکه هادی تک زارع، مدیر واحد طراحی و مهندسی، قالبسازی صنایع فورج البرز معتقد است در دنیای رقابتی امروز اگر از رقبا تقلید کنیم، قطعا یک گام از آنها عقبتر هستیم. از همین رو با تفکری که شرکت در پیش گرفته، موفق شده تا در راستای بومیسازی قطعات و خودکفایی کشور در سال جاری قطعه سرپلوس پراید طراحی و تولید کند که به صورت انبوه در حال تولید است. همچنین در صنایع فورج البرز قطعه کلاوپل یا به اصطلاح پنجه دینام، که از قطعات روتور داخل دینام خودرو است و تا سال گذشته وارد کشور میشد نیز طراحی شده و در حال حاضر با کیفیتی بهتر از محصول وارداتی تولید انبوه میشود. شرکت فورج البرز با توجه به داشتن طیف مناسبی از پرسهای گوناگون، توانست با ورود به صنایع مختلف (خودروسازی، نفت و پتروشیمی، صنایع ریلی، کشاورزی و قطعات صنایع برق و همچنین تولید قطعات با فلزات رنگین ... ) قطعات متنوعی از محصولات را در سبد خود داشته باشد. به گفته هادی تک زارع، مدیر واحد طراحی و مهندسی، این شرکت میکوشد تا در طراحی مزیت رقابتی را بیشتر کرده و قطعات را با کمترین هزینه تولید کند. همچنین کیفیت قطعات همیشه بالاتر از رقبا باشد و تلاش بر افزایش کیفیت و رضایت مشتری نیز کماکان تداوم دارد.طراحی قطعات فورج تلفیقی از علم، تجربه و هنر است و با ادغام این سه عنصر تلاش میشود تا با ایدهآلترین فرآیند، قطعه تولید شود. هیچ کتابی نمیتواند روش طراحی قطعات را آموزش دهد؛ چرا که شرایط همیشه یکسان نبوده و کسی برنده میشود که بتواند انعطاف بیشتری داشته باشد. با توجه به اینکه تمام فرآیند، از ابتدا تا انتها، مبتنی بر دانش بوده و از ایدههای خلاق و ناب برای تولید قطعات جدید استفاده شده ، مراحلی از ثبت شرکت به عنوان شرکت دانش بنیان و نوآورانه طی شده است.