تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۰۰
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۹۲۲۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در سردشت

می متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سردشت گفت: کارگاه تولیدی ماسک یکبار مصرف با ظرفیت روزانه یک‌هزار عدد در این شهرستان راه‌اندازی شد.
راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در سردشت

به گزارش می متالز، حامد رمضانی روز پنج‌شنبه اظهار داشت: کارگاه تولید ماسک با همت مرکز آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای و همکاری بسیج دانشجویی سپاه سردشت و مشارکت هنرآموزان و دانشجویان به صورت داوطلبانه راه‌اندازی شده‌است.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه روزانه یک‌هزار ماسک یکبارمصرف تولید می‌کند، ادامه داد: با تولید و توزیع این میزان ماسک در سطح مراکز درمانی و داروخانه های سردشت نیاز این شهرستان در این بخش برطرف خواهد شد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون فعالیت اصناف مختلف سطح شهرستان جهت مقابله با بیماری کرونا و شیوع آن متوقف شده و بازاریان به صورت داوطلبانه واحدهای خود را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده‌اند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سردشت اظهار داشت: با واحدهایی که از دستورالعمل های ابلاغی ستاد مقابله با ویروس کرونا تخطی کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اتاق اصناف سردشت در قالب ۱۱ اتحادیه شامل قالیبافان و بافندگان، قهوه داران و اغذیه فروشان، فروشندگان لوازم خانگی، عکاسان و طلافروشان، قنادان و نانوایان، مصالح ساختمانی و جوشکاران، آرایشگران و خیاطان، مشاورین املاک و اتومیبل، فروشندگان کیف و کفش و پارچه، لوازم یدکی و خدمات فنی خودرو فعالیت می‌کنند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی‌نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۹ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۲ هزار و ۹۵۹ نفر بهبود یافته‌اند.

 

 

 

عناوین برگزیده