تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۱
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۹۲۷۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت سمنان عنوان کرد:

سمنان رتبه دوم زغال سنگ ایران

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت سمنان گفت: معادن استان سمنان در حوزه تولیدات سولفات سدیم رتبه دوم، زغال‌سنگ و کرومیت رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.
سمنان رتبه دوم زغال سنگ ایران

به گزارش می متالز، محمد فروهر معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن تشریح فعالیت ها و ظرفیت این استان گفت: هم‌اکنون 626 پروانه بهره‌برداری از معادن در استان سمنان فعال بوده و ظرفیت استخراج از معادن این منطقه به 22 میلیون تن در سال می‌رسد. میزان ذخیره قطعی معادن استانی 690 میلیون تن و ذخیره احتمالی بالای یک میلیارد تن در سال است که ذیل همین ذخایر، نزدیک به چهار هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

وی در ادامه افزود: چهار هزار نفر در معادن استان سمنان به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند. 

فروهر گفت: مهم‌ترین محصولات معدنی استان سمنان گچ، نمک، زئولیت، سلسین، سولفات سدیم، زغال‌سنگ و کرومیت است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون 42 نوع ماده معدنی در استان سمنان کشف و شناسایی‌ شده است، تصریح کرد: 40 درصد گچ، 60 درصد نمک و 90 درصد زئولیت و سلسین مورد نیاز کشور از معادن استان سمنان تامین می‌شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت سمنان با اشاره به اینکه در این بخش رتبه‌های خوبی کسب‌شده، گفت: معادن استان سمنان در حوزه تولیدات سولفات سدیم رتبه دوم، زغال‌سنگ و کرومیت رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

فروهر با بیان اینکه 175 پروانه اکتشاف در استان صادرشده است، گفت: با اجرای عملیات اکتشاف تا دو سال آینده، قابلیت بهره‌برداری به‌عنوان معدن از نواحی مورد نظر مشخص خواهد شد و این در حالی است که تاکنون 115 مورد گواهی کشف صادر شده است.

عناوین برگزیده