تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۹۳۰۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وقوع ۱۵ مورد گران‌فروشی ماسک در رودسر

می متالز - رئیس صنعت، معدن و تجارت رودسر از ۴۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان در راستای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: ۱۵ مورد تخلف از نوع گران‌فروشی در خصوص انواع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در رودسر به وقوع پیوسته است.
وقوع ۱۵ مورد گران‌فروشی ماسک در رودسر

به گزارش می متالز، در پی انتشار ویروس کرونا از چین به کشورهای مختلف دنیا و ازجمله ایران و درگیر شدن بسیاری از استان‌های کشورمان، گیلان ازجمله استان‌هایی است که در وضعیت قرمز قرارگرفته است.

درحالی‌که سایه بحران ویروس مرگبار کرونا در همه جای کشور گسترده شده اهمیت پیشگیری از گسترش شیوع این ویروس از سوی مسؤولان در جامعه باهمت و مشارکت مردم بیشتر نمود می‌کند.

وقتی در جامعه‌ای یک همه‌گیری اتفاق می‌افتد مردم نگران می‌شوند هرقدر کنترل نکردن انتشار آن طولانی‌تر شود هراس و نگرانی مردم هم بیشتر می‌شود این هراس و وحشت چیز طبیعی است و به مردم نمی‌توان گفت که نترسید بنابراین هجوم مردم برای خرید اقلام ضروری و بهداشتی برای مهار این ویروس امری طبیعی است.

حالا که بر اساس آمار رسمی کشور تعداد مبتلایان و مرگ‌ و میر ناشی از ویروس کرونا هرروز در کشور رو به افزایش بوده و نگرانی‌هایی را از حیث درمان و پیشگیری از این ویروس به وجود آورده چه باید کرد؟ پرسنل درمان به‌ویژه پرستاران باوجود همه محدودیت‌ها و تنگناها در خصوص تجهیزات پزشکی و امکانات حفاظت شخصی به‌عنوان مدافعان سلامت در صف مقدم جبهه مبارزه با کرونا هستند و عده‌ای باجان و دل در این شرایط سخت‌کاری برای آرامش و بهبود بیماران کرونایی از جان خود گذشتند و آسمانی شدند.

تلاش متعهدانه پرستاران موجب شد تا مقام معظم رهبری با صدور پیامی از تلاش بی‌دریغ پرسنل درمانی کشور قدردانی و با شهید محسوب شدن مجاهدان خدمت موافقت کند. عده‌ای هم آتش به اختیار وارد عمل شده و برای کنترل و مهار ویروس کرونا در جامعه با تولید دستکش، ماسک بهداشتی و ضدعفونی کردن معابر و سطح شهر و همچنین بالا بردن سطح آگاهی‌های مردم نسبت به این مهمان ناخوانده به یاری هم‌وطنان خود شتافته‌اند.

در روزهایی که ویروس کرونا در کشورمان سیر صعودی گرفته و متأسفانه عده زیادی از هم‌وطنانمان را درگیر و عده‌ای را هم عزادار کرده همه به‌عنوان یک ایرانی برای شکستن و قطع کردن زنجیره خطرناک ویروس کرونا در جامعه مسؤول هستیم، توصیه‌های پزشکی را در خصوص رعایت نکات بهداشتی و نظافت شخصی جدی بگیریم و با قرنطینه کردن خانگی و پرهیز از سفرهای غیرضروری از گسترش این ویروس مهلک در جامعه و مرگ بیشتر هم‌وطنانمان جلوگیری کنیم.

یقیناً با عزم جدی همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور و مشارکت مردم هر چه زودتر ویروس کرونا در جامعه مهار و کنترل خواهد شد و با دست‌به‌دست هم دادن از این مسیر سخت و تلخ عبور خواهیم کرد اما آنچه مردم ما بیش از همه در این شرایط طوفانی برای مقابله و شکست با کرونا نیاز دارند امید و آرامش بوده و این مستلزم حمایت از همدیگر باوجدان بیدار است نه با احتکار و گران‌فروشی اجناس به دنبال سود بیشتر و افزایش دارایی‌هایمان باشیم.

42 مورد بازرسی از واحدهای صنفی رودسر برای مقابله با کرونا

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رودسر در خصوص نظارت و کنترل در بازار با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: به‌منظور تأمین سلامت مردم و مقابله با شیوع این ویروس، از ابتدای اسفندماه تاکنون ۶۰۲ مورد بازرسی از صنوف انجام‌شده که ۴۰ مورد تخلف به ارزش ۴۵ میلیون ریال بوده است.

جلال حسین زاده گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، فروش کالای قاچاق، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب را از مهم‌ترین انواع این تخلفات اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ۴۲ مورد بازرسی در راستای مقابله با ویروس کرونا بوده است، تصریح کرد:۱۵ مورد تخلف در خصوص کالاهایی مانند انواع ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده، انواع شوینده، محصولات بهداشتی و انواع مواد غذایی صورت گرفته است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت رودسر با بیان اینکه این تخلف‌ها از نوع گران‌فروشی و عدم درج قیمت کالا به ارزش سه میلیون و ۵۵۰ میلیون ریال بوده است، گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از گران‌فروشی و احتکار کالاهای موردنیاز با تلفن گویای ۱۲۴ تماس بگیرند.

عناوین برگزیده