تاریخ: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۳
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۹۳۵۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عملکرد نه چندان دلچسب از این شوینده:

"شکلر" چنگی به دل نمی‌زند!

می متالز - علی رغم این استقبال و رشد چشمگیر بیش از ۴۰۰درصدی قیمت سهام این شرکت در سال اخیر، صورت‌های مالی ۶ماهه این شرکت چنگی به دل نمی‌زند و شاید فروش بیش از ۴۶ درصد از سهام این شرکت توسط سرمایه گذاری صنعت و معدن را توجیه پذیر می‌کند.
"شکلر" چنگی به دل نمی‌زند!

به گزارش می متالز، در ماه‌های گذشته و به واسطه شیوع ویروس کرونا تمایل خرید سهام شرکت‌های تولید کننده مواد شوینده و یا ضد عفونی کننده افزایش یافته و خرید سهام شرکت نیروکلر به دلیل تولید آب ژاول و ... نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

علی رغم این استقبال و رشد چشمگیر بیش از ۴۰۰درصدی قیمت سهام این شرکت در سال اخیر، صورت‌های مالی ۶ماهه این شرکت چنگی به دل نمی‌زند و شاید فروش بیش از ۴۶درصد از سهام این شرکت توسط سرمایه گذاری صنعت و معدن را توجیه پذیر می‌کند.

یکی از نکات قابل تامل صورت‌های مالی حسابرسی شده این شرکت در ۶ماهه سال مالی ۱۳۹۹، کاهش بیش از ۲۵درصدی نرخ‌های فروش سود پرک داخلی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده که این موضوع منجر به فروش صادراتی این محصول و شناسایی در حدود ۲۴۰میلیارد ریالی درآمد از این محل گردیده است.

همانگونه که در جدول فوق نیز ملاحظه می‌گردد افزایش چشمگیر فروش سود پرک صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از جمله تاثیر گذارترین عوامل در افزایش درآمد‌ها و سودآوری این شرکت در ۶ماهه نخست سال مالی۱۳۹۹ است.

در انتها این شرکت با تحقق درآمدی ۹۸۲میلیارد ریالی و ۲۳درصد افزایش نسبت به ۶ماهه نخست سال قبل، سود خالصی ۴۱۷میلیارد ریالی محقق کرده که تنها ۱۲درصد افزایش را به ثبت رسانده است.

عناوین برگزیده