تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۹۴۲۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اختصاص ۱۹۵ هزار ماسک برای توزیع رایگان در مراکز درمانی سمنان

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از اختصاص ۱۹۵ هزار عدد انواع ماسک از سوی وزارت «صمت» برای توزیع در شبکه بهداشت و درمان استان خبر داد.
اختصاص ۱۹۵ هزار ماسک برای توزیع رایگان در مراکز درمانی سمنان

به گزارش می متالز، علی تشنه‌دل صبح امروز در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدکننده ماسک در سمنان گفت: با پیگیری‌های سازمان صمت استان سمنان، 195 هزار عدد ماسک از نوع N95 و سه لایه از سوی وزارت صمت در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان برای توزیع رایگان در شبکه بهداشت و درمان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با شیوع ویروس کرونا و به جهت پیشگیری و مقابله با این ویروس، با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط استانداری و وزارت صمت اقدامات خوبی هم در زمینه تولید و هم در زمینه تأمین و توزیع اقلام بهداشتی موردنیاز از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده انجام داده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: در بخش تولید ملزومات بهداشتی که وظایف ذاتی سازمان بوده، در بین واحدهای تولیدی افزایش ظرفیت صورت پذیرفته و واحدهایی که زمینه و استعداد تولید این محصولات را داشتند، با تغییر خط یا ایجاد خط تولید جدید به تولید این محصولات در استان کمک کردند.

تشنه‌دل با بیان مشکلات برخی واحدهای تولید افزود: مهم‌ترین مشکل برای واحدهای تولیدی، تأمین مواد اولیه از قبیل الکل برای واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی و تأمین پارچه و کش برای واحدهای تولیدکننده ماسک است.

وی بیان کرد: برای این موضوع در سطح ملی و استانی اقدامات خوبی صورت پذیرفته و توزیع این اقلام و مواد اولیه بر اساس ظرفیت تولید در هر استان سهمیه‌بندی شده و مشکلات اولیه رفع شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته در بخش تأمین اقلام بهداشتی برای مردم خاطرنشان کرد: اولویت ما برای توزیع این اقلام مراکز بهداشتی و درمانی است که از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی استان این اقدام صورت می‌گیرد.

تشنه دل بیان کرد: برای تأمین اقلام موردنیاز مردم با همکاری استانداری و اداره کل پست استان، سامانه توزیع آنلاین و خرید اینترنتی اقلام بهداشتی راه‌اندازی و اجرا شده که شهروندان بدون مراجعه حضوری به واحدهای صنفی و داروخانه‌ها می‌توانند از اقلام بهداشتی موردنیاز بهره‌مند شوند.

عناوین برگزیده