تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۱۶
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۹۵۰۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اقدامات بانک صادرات برای جلوگیری از ابتلای کارمندان به کرونا

می متالز - مدیر فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران با اشاره به اهمیت خدماتی که از سوی شرکت‌های فین‌تکی و استارت‌آپی در حوزه بانکی و مالی در شرایط امروز شیوع بیماری کرونا ارائه می‌شود، گفت: باید شبکه بانکی نیز از این خدمات استقبال کند تا بتوانیم در توسعه این خدمات سریع‌تر عمل کنیم.
اقدامات بانک صادرات برای جلوگیری از ابتلای کارمندان به کرونا

به گزارش می متالز، سید جعفر صدری تاکید کرد: بانک‌ها در زمینه مقابله با خطرات ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا تمهیدات مختلفی را در نظر گرفته‌اند که پیشگیری از ابتلای کارمندان و همکاران بانکی به این بیماری و همچنین تسهیل دریافت خدمات بانکی از سوی مراجعه‌کنندگان و مشتریان بانک‌ها از نخستین اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی درباره اقداماتی که بانک صادرات همراه با سایر بانک‌های کشور در زمینه پیشگیری از ابتلای کارمندان و همکاران بانکی به این ویروس در نظر گرفته‌اند، گفت: ‌ضدعفونی کردن شعب بانکی، لزوم استفاده از ماسک و دستکش از سوی کارمندان، به‌صورت مداوم در حال انجام است. همچنین طبق دستورالعملی که از سوی بانک مرکزی صادر شد، فعالیت شعب بانکی نیز به‌صورت شیفتی در حال پیگیری است و تنها حدود یک سوم از کارمندان بانکی بر سر کار خود حاضر هستند. صدری افزود: در زمینه گسترش استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و نوین برای تسهیل دریافت خدمات از سوی مشتریان نیز بر اساس دستورالعمل‌هایی که در این زمینه صادر شده و همچنین تمهیداتی که هر بانک به‌صورت مجزا برای خود در پیش گرفته، نظام بانکداری ما توانسته است یک بخش از تراکنش‌ها و سرویس‌ها و خدمات خود را بیشتر به سمت بانکداری الکترونیک سوق دهد و انگیزه بیشتری به مشتریان خود بدهد که از خدمات غیرحضوری بیشتری استفاده کنند.وی تاکید کرد: در این زمینه شاهد افزایش سقف تراکنش‌ها بودیم و تمهیدات قابل توجهی در این زمینه چه در حوزه برداشت وجه و چه در زمینه انتقال وجه انجام شده است و بسیار نیز مورد توجه قرار گرفته و نتیجه‌بخش بوده است و رشد تراکنش‌ها در این زمینه قابل توجه بود. صدری یادآور شد: با این وجود در مجموع میزان تراکنش‌ها در اسفند و اوایل فروردین نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش قابل توجهی مواجه بوده است. اما تراکنش‌های غیرحضوری ما نشان دهنده آن است که یک بخش از تراکنش‌هایی که پیش‌تر در شعبه انجام می‌شد به سمت و سوی بیرون شعبه و درگاه‌های غیرحضوری سوق داده شده‌اند.

وی افزود: این اقدام باعث شد بخشی از مشتریان که سرویس‌های خود را از داخل شعبه و مواجه با تحویلدار دریافت می‌کردند، به سمت دستگاه خودپرداز هدایت شده‌اند که اقدام مناسبی در جهت کاهش شیوع این بیماری در بانک‌ها بود. مدیرفناوری اطلاعات بانک صادرات ایران در ادامه به نقاط ضعف و قوت نظام بانکداری کشور در زمینه زیرساخت‌های حوزه فناوری‌های نوین اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم به موضوع شیوع این بیماری به‌عنوان یک فرصت برای گسترش اقدامات و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال نام ببریم، می‌توان گفت که فضای خوبی ایجاد شده است که مردم از نظر فرهنگی پذیرش این موضوع را داشته باشند و بیشتر به سمت و سوی استفاده از خدمات غیرحضوری بانکداری حرکت کنند و روند توسعه بانکداری دیجیتال سریع‌تر شکل بگیرد. وی افزود: بحث اصلی در این زمینه، مساله فرآیندها است. به نظر می‌رسد از نظر تکنولوژی در حوزه بانکی و شرکت‌های وابسته استارت‌آپی و فین‌تکی، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است از این جهت که خدمات و سرویس‌هایی را بدون نیاز به حضور مشتری ارائه دهد. اما فرآیندها، قوانین و مقررات حاکم بر آن و رگولاتوری باید به نحوی مورد توجه قرار گیرد که مشتری با طیب خاطر سرویس مورد نظر خود را دریافت کند و اگر مشکلی در این زمینه ایجاد شد به سرعت برطرف شود. صدری گفت: یکی از فرصت‌هایی که در این زمینه ایجاد شده ،موضوع کیف پول است و مهم و ضرور‌ی است که مردم را به سمت استفاده از آن و کمرنگ‌تر شدن استفاده از کارت سوق دهیم.

عناوین برگزیده