تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۲
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۹۵۴۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازارهای جهانی پیش به سوی صعود/ مس شاهد بیشترین رشد قیمت

می متالز - بازارهای کامودیتی در معاملات امروز شاهد رشد چشمگیر قیمت مس بودند.
بازارهای جهانی پیش به سوی صعود/ مس شاهد بیشترین رشد قیمت

به گزارش می متالز، با بهبود نسبی وضعیت قرمز ناشی از مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و اروپا، بازارهای کالایی روند رو به رشد را آغاز کردند در حالی که در این میان قیمت مس، با بیشترین میزان افزایش رو به رو شد.

این در حالی است که، قیمت طلا نیز در بازارهای جهانی با روند صعودی همراه شد و از هر اونس یک هزار و ۷۰۰ دلار نیز عبور کرد و در بیشترین میزان قیمت نسبت به هفت سال گذشته معامله شد.

افزایش تعداد مبتلایان مرخص شده از بیمارستان های آمریکا بیشتر از تعداد مبتلایان جدید است که این خبر بسیار خوبی برای اقتصاد جهانی و وال استریت بوده است.

به نظر می رسد، تمرکز فعلی بازارهای جهانی بر تورم و بدهی دولت ها باشد که در فضای بهره پایینی که توسط بانک های مرکزی دنیا ایحاد شده، موجبات رشد قیمت طلا را فراهم ساخته است.

از سوی دیگر، قیمت نفت در بازارهای جهانی نیزروند مثبت را از آن خود کرد در حالی که اوپک پلاس اعلام کرده است که برای اخذ تصمیمی جدی در خصوص سیاست های تولیدی نیازمند زمان است.

به این ترتیب قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با افزایش ۲.۲ درصدی به هر بشکه ۳۳ دلار و ۷۸ سنت رسید و قیمت نفت سبک آمریکا با افزایش ۰.۸ درصدی هر بشکه ۲۶ دلار و ۳۰ سنت معامله شد.

اما قیمت مس در معاملات امروز با افزایش بیش از ۳ درصدی قیمت به هر تن پنج هزار و ۵۱ دلار رسید.

بازارهای سهام نیز در شب گذشته با افزایش چشمگیر شاخص ها همراه شدند و در این میان، در آخرین ساعات معاملاتی شاخص آتی اس اند پی آمریکا با رشد ۳.۲ درصدی همراه شد در حالی که شاخص آتی نزدک ۲.۵ درصد مثبت شد.

شاخص داوجونز روند مثبت ۳.۳ درصدی را از آن خود کرد در حالی که در بازار اروپا، شاخص یورواستاکس با رشد ۳.۴ درصدی همراه شد و فوتسی لندن نیز ۳.۵ درصد مثبت شد.

کک فرانسه رشد ۳.۱ درصدی داشت و شاخص داکس آلمان نیز ۴.۰۹ درصد افزایش را شاهد شد.

در بازارهای آسیایی نیز اوضاع به همین منوال بود.شاخص نیکی ژاپن با رشد ۲.۰۱ درصدی همراه شد و تاپیکس نیز افزایش ۱.۹ درصدی را از آن خود کرد در حالی که بورس هنگ کنگ با رشد ۲.۱ درصدی همراه شد و شاخص CSI چین نیز ۰.۶ درصد منفی شد.

عناوین برگزیده