تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۸
بازدید: ۴۳۱
کد خبر: ۹۵۴۸۷
سرویس خبر : انرژی

روسیه: نظارت آژانس در ایران با موفقیت ادامه دارد + تصویر

می متالز - نماینده روسیه تاکید کرد این تعامل، گمانه زنی های نادرست درباره برنامه هسته ای ایران را خنثی می کند.
روسیه: نظارت آژانس در ایران با موفقیت ادامه دارد + تصویر

به گزارش می متالز، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت برغم همه گیری ویروس کرونا، فعالیت های راستی آزمایی و نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران با موفقیت ادامه دارد.راستی آزمایی و نظارت آژانس در ایران با موفقیت ادامه دارد

تهران همه همکاری های لازم را ارائه کرده است. این تعامل ، گمانه زنی های نادرست درباره برنامه هسته ای ایران را خنثی می کند.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از اظهارات مقامات آمریکایی درباره حق غنی‌سازی اورانیوم در ایران به شدت انتقاد کرد.

میخائیل اولیانوف پیشتر نیز در حساب کاربری خود در توئیتر با انتقاد از سخنان و مواضع مقامات آمریکایی درباره ان. پی. تی، این گونه اظهارات را مرتبط با یکجانبه گرایی آمریکا عنوان کرد.

در این ارتباط، میخائیل اولیانوف گفته است: نماینده آمریکا در امور ایران به تازگی گفته است که «عدم غنی سازی اورانیوم» برای ایران باید به عنوان یک استاندارد مورد پذیرش واقع شود، اگر این موضوع به عنوان نقطه نظر و دیدگاه رسمی اوست، این بدان معنی است که واشنگتن نسبت به ماده ۴ معاهده ان پی تی که مرتبط با حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای است، شک و تردید دارد.

نماینده روسیه در ادامه در توئیت دیگر به مقامات آمریکایی این گونه توصیه کرده است: همکاران آمریکایی من، لطفاً از بیان اظهاراتی که ممکن است به روند‌های تنش زا منجر شود، خودداری کنید، چه آن‌هایی که غنی‌سازی اورانیوم انجام می‌دهند مانند برزیل، ژاپن، کره جنوبی و دیگران و چه آن‌هایی که غنی‌سازی ندارند، از استاندارد‌های یکجانبه‌گرای آمریکا ناراحت خواهند شد.

عناوین برگزیده