به گزارش می متالز، اقدامات ایمنی در خودروسازان دنیا، متفاوت است. بهعنوان مثال، خودروسازی فراری ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد از کارمندانی که میخواهند بدانند آیا به این ویروس مبتلا شدهاند، بهطور داوطلبانه آزمایش خون میگیرد. جیم گلین، رئیس بخش ایمنی محیط کار شرکت جنرال موتورز نیز اعلام کرد که این شرکت اعتقادی به مفید بودن آزمایش خون ندارد، اما برای محافظت از کارگرانش، از اقداماتی که شرکت آمازون اتخاذ کرده استفاده میکند، اقداماتی مانند بررسی دمای بدن کارگران قبل از ورود به کارخانهها.
تولیدکنندگان و عرضهکنندگان خودرو عقیده دارند بررسی دمای بدن، پرسشنامههای روزانه سلامتی، طراحی مجدد خطوط مونتاژ برای دور نگهداشتن کارگران از یکدیگر بهاندازه 9/ 0 تا 8/ 1 متر و استفاده از ماسک و دستکش، میتواند به ادامه فعالیت این کارخانهها با ایمنی کامل کمک کند. جنرال موتورز همچنین اعلام کرد که پروتکلهای ایمن نگه داشتن کارگران را به خوبی میداند. این خودروساز کارخانههای خود در چین را بازگشایی کرده و کارگرانش در کره جنوبی نیز به فعالیت خود ادامه میدهند. این شرکت اما زمان بازگشایی کارخانههایش در آمریکا را اعلام نکرد. سایر خودروسازیها البته تاریخ آغاز به کار خود را اعلام کردهاند و این در حالی است که مقامات بهداشتی و سیاستگذاران فدرال و دولتی نگران زود برداشته شدن قرنطینهها هستند.
همهگیری ویروس کرونا، خودروسازی جهان را در بدترین شرایط از زمان بحران مالی 2008 و 2009 قرار داده است. تقاضای مصرفکنندگان برای خودرو سقوط کرده، چون دولتهای چین، اروپا و آمریکا شهرهایشان را قرنطینه کردهاند. بسته شدن کارخانههای خودروسازی در آمریکای شمالی نیز جریان مالی خودروسازان و واردکنندگان واقع در منطقه دیترویت (قطب خودروسازی آمریکا) را از بین برده است.
در اروپا نیز خودروسازان بزرگ اعلام کردند که امیدوارند در نیمه دوم آوریل فعالیت خود را آغاز کنند. در آمریکا، چند خودروساز بزرگ از جمله فیات، کرایسلر، هونداموتور و تویوتاموتور قصد دارند تولید خود را در اولین هفته ماه می از سر بگیرند. این در حالی است که دولت ترامپ اعلام کرده شهروندان باید همچنان تا 30 آوریل، شرایط قرنطینه را رعایت کنند.