تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۳۷
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۹۷۰۹۱
سرویس خبر : انرژی

عمان ۲۰۰ هزار بشکه تولید نفت خود را کاهش خواهد داد

می متالز - وزارت نفت عمان اعلام کرد که شرکت‌های تولید کننده نفت این کشور از آغاز ماه مه (‌اردیبهشت – خرداد ) ۲۰۰ هزار بشکه از تولید خود را کاهش می‌دهند. با کاهش تولید ۲۰۰ هزار بشکه، تولیدات نفت عمان به ۶۸۲ هزار بشکه در روز در مدت زمان بین ماه‌های مه تا ژوئن کاهش می‌یابد. بعلاوه تولید نفت خام عمان و مجموع تولید میعانات آن به ترتیب ۱۸۰ هزار و ۸۳۰ هزار بشکه در روز می‌شود.
عمان ۲۰۰ هزار بشکه تولید نفت خود را کاهش خواهد داد

به گزارش می متالز، به گفته محمد بن حمد الرمحی وزیر نفت و گاز عمان همزمان با اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا تقاضای فرآورده‌های نفتی در بازار داخلی تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود که توافق کاهش تولید اوپک پلاس احتمالا باعث تعادل دوباره در تقاضای تولید در بازار نفت جهانی می‌شود.

با کاهش تولید ۲۰۰ هزار بشکه، تولیدات نفت عمان به ۶۸۲ هزار بشکه در روز در مدت زمان بین ماه‌های مه تا ژوئن کاهش می‌یابد. بعلاوه تولید نفت خام عمان و مجموع تولید میعانات آن به ترتیب ۱۸۰ هزار و ۸۳۰ هزار بشکه در روز می‌شود.

عمان جزو کشورهای تولید کننده نفت اوپک پلاس می باشد. اوپک پلاس پس از چهار روز مذاکره روز یکشنبه از توافق بر سر کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز برای ماه‌های مه (اردیبهشت) و ژوئن (خرداد) خبر داد.

تقاضای نفت به علت همه گیری ویروس کرونا حدود یک سوم با افت مواجه شده است. با ایجاد توافق قیمت‌های نفت یک روز پس از انجام توافق بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش پیدا کرد.

عناوین برگزیده