تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۹۷۳۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واکنش یک کاربر به وضعیت معادن کهگیلویه و بویراحمد/ محرومیت و بیکاری با 42 معدن فعال!

می متالز - یک کاربر فضای مجازی و فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت معادن استان و استفاده‌ای که از آن برای رفع محرومیت‌ها می‌شود این گونه می‌گوید که محرومیت و بیکاری با داشتن 42 معدن فعال در استان چه معنایی دارد؟!
واکنش یک کاربر به وضعیت معادن کهگیلویه و بویراحمد/ محرومیت و بیکاری با 42 معدن فعال!

به گزارش می متالز، خبری چند ساعت قبل با عنوان شاخص‌های «امیدبخش «معدن» در کهگیلویه و بویراحمد» منتشر کردیم که یکی از خوانندگان این خبر در فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان داد(اینجا).

صمد باختر؛ فرهنگی و اهل منطقه سرفاریاب شهرستان چرام این گونه پاسخ می‌دهد: بحث خود را در خصوص وضعیت معادن استان کهگیلویه و بویراحمد و استفاده‌ای که از آن‌ها می‌کنیم این گونه آغاز می‌کنم الحق و الانصاف از ۴۲ معدنی که داخل استان فعال هستند چند درصد نصیب استان می شود.؟

تا جایی که اطلاع دارم الان هم روبروی بهره برداری از یکی از معدن‌ها نشسته‌ام دقیق پنج دقیقه پیش بحث روی این موضوع بود چرا این همه معدن اصفهان و مشهد از استان ما می‌برند ولی یک نفر حاضر نیست حتی حق طبیعت نابود شده را بگیرد.

به عنوان خبرنگار پیگیری کنید تا ببینید معادنی که داخل کوه سیاه و کوه نیر و منطقه مندان سرفاریاب در‌آوردند و در می‌آورند کجا می‌برند؟ و سهم این منطقه از این معادن چقدر است؟ 

لطفا جواب سوالات را به گوش نمایندگان ادوار گذشته و حال و آینده کهگیلویه برسانید تا بدانند چه خبر است.

دوست عزیزی در شهر اصفهان داریم  یک روز گفت شما توان فکری ندارید ابتدا ناراحت شدم و گفتم می‌شود دلیلش را بدانم که چرا این حرف را زدید که در جواب گفت شما بیشترین معادن را دارید بهترین ظرفیت گردشگری را دارید با همه این‌ها مردم مستضعفی دارید و بچه‌های استانتان برای کارگری باید به استان‌های اطراف بروند معادن از شما هست کارخانه از ماست و سودش را ما می بریم حتی سهمیه یک کارگر هم داخل این کارخانه‌ها به شما نمی‌دهیم.

 حالا یک مثال؛ یادم هست در منطقه سرفاریاب تا الان چهار معدن خوب و مهم کشف شده ولی باز در این مناطق خیلی‌ها برای کارگری به شیراز می‌روند. مردم استفاده‌ای از این  معادن که نبردند هیچ؛ چهره زیبای طبیعت این منطقه را زشت هم کرده‌اند.

اما اگر یک کارخانه خالص سازی معدن با این طرفیت بالای معدن در این منطقه احداث می‌شد بچه های این استان دیگر نیاز نداشتند منت سایر استان‌ها را بکشند و به قولی حمالی و کارگری کنند.

می دانم که این یک حرف بزرگ بوده و از توان شما و بنده خارج است اما شما رسانه دارید می‌توانید نمایندگان را به تفکر وا دارید حداقل این طرح را مورد مطالعه قرار دهند.

 استانی که ۴۲ معدن فعال دارد حیف است فقیر و محروم باشد بنده هم اطلاعات کاملی ندارم که چقدر سود به استان می‌رسد ولی احداث یک کارخانه خالص سازی معادن و پخش آن در کارخانه‌های تولیدی می‌تواند بچه‌های این استان را برای چند نسل تامین و از فقر خارج کند.

به نظر شما احداث این کارخانه به اندازه پتروشیمی حمایت مالی نیاز دارد؟ به نظر شما چقدر حمایت مالی نیاز دارد؟ آیا رایزنی احداث این کارخانه چه اندازه نسبت به احداث واحد پتروشیمی مشقت دارد؟

عناوین برگزیده