تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۹۷۷۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل بیش از ۲۵۲ فقره پرونده قاچاق کالا در گیلان

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از تشکیل ۲۵۲ فقره پرونده قاچاق کالا توسط بازرسین این سازمان در سال گذشته خبر داد و گفت: این پرونده ها در نتیجه انجام بیش از ۷ هزار و ۱۷۸ مورد بازرسی در قالب گشت‌های مشترک با سایر دستگاههای متولی و بازرسی های مستقل به صورت متوالی در طول سال انجام شده است.
تشکیل بیش از ۲۵۲ فقره پرونده قاچاق کالا در گیلان

به گزارش می متالز، فرهاد دلق پوش با اشاره به اینکه تعداد بازرسی‌ها در قالب طرح های نظارتی در زمینه های مختلف در طول سال متفاوت است، افزود: این اقدامات غیر از انجام طرح‌های عمومی در حوزه نظارت بازرسی سازمان صمت از طریق طرح مبارزه با قاچاق پوشاک، طرح مبارزه با قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی، طرح مبارزه با قاچاق محصولات دخانی و همچنین طرح نوار ساحلی با رویکرد مبارزه با کالای قاچاق به صورت ویژه در طول سال ۹۸ انجام شده است.

دلق پوش از تعداد کل بازرسی های انجام شده در زمینه قاچاق را شش هزار و 303 فقره در حوزه صنفی دانست و اظهار داشت: سهم بیشتر کالاهای مکشوفه در بخش غیر صنفی با یک هزار و 175 فقره در سال گذشته بوده است که کلیه پرونده‌های متشکله پس از صورتجلسه به اداره کل تعزیرات برای اعمال قانون ارسال شدند.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی پرونده‌های متشکله بعنوان کالای قاچاق مکشوفه بیش از ۷ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال در سال ۹۸ است و قطعاً با متخلفین کالای قاچاق به منظور حمایت از تولیدات داخلی با قدرت و شدت برخورد قانونی صورت می گیرد.

دبیر کمیسیون نظارت استان گیلان از وصول و ثبت 5 هزار 895 مورد گزارش مردمی تخلف به معاونت نظارت و بازرسی این سازمان در طول سال گذشته سخن گفت وعنوان کرد: یک هزار و 585 مورد از این گزارشات توسط 160ناظر افتخاری به صورت نامحسوس در سطح استان گزارش شده است.

وی مجموع بازرسی های انجام شده سال گذشته را بیش از 213 هزار مورد عنوان کرد و گفت:این بازرسی ها منجر به تشکیل 8 هزار 709 پرونده به طور کلی به ارزش افزون بر 456 میلیارد ریال شده که 841 مورد این پرونده ها با ارزش بیش از 10 میلیون ریال بوده است.

رییس سازمان صمت گیلان دسترسی آسان مردم برای گزارش تخلفات صنفی از طریق سامانه 124 ستاد خبری سازمان را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: در سال گذشته همکاران ما فقط در ستاد خبری 124 این سازمان بیش از 4 هزار و 966 مورد گزارش تخلف رابه ثبت رسانده اند که 237 مورد آن از طریق پیامگیر این سامانه بوده که مورد بررسی و اعمال قانون قرار گرفته است.

وی عمده تخلفات محرز شده را با ثبت رکورد 6 هزار و 67 مورد در بخش کالایی توصیف کرد و گفت: در بخش خدمات با ثبت یک هزار 413 مورد شاهد گزارشات تخلف کمتری نسبت به بخش کالایی در سال گذشته بوده ایم که در مجموع 7 هزار 480 مورد تخلف محرز شده در این دوبخش ثبت شده است.

عناوین برگزیده