تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۰
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۹۷۸۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بابک صدرایی، کارشناس خودرو عنوان کرد:

راهکار کاهش فاصله زمانی صنعت خودرو از تکنولوژی روز

می متالز - صنعت خودرو در کنار دیگر صنایع چون؛ نفت، معادن و ... از جمله شاخص هایی هستند که با توجه به بازار گسترده داخلی و درآمدزایی مطلوب می تواند شعار رونق و جهش تولید را محقق سازد.
راهکار کاهش فاصله زمانی صنعت خودرو از تکنولوژی روز

به گزارش می متالز، بابک صدرایی کارشناس خودرو  در گفت و گو با خبرنگار ما رشد صنعت خودرو و نیل به اهداف از پیش تعیین شده در سال جاری را با توجه به تحریم و بحران جدید «شیوع کرونا» مشروط به توجه شاخص های اساسی در مقوله تولید دانست و گفت: توجه به شاخص های کمی و کیفی تولید لازمه اصلی رشد صنعت خودرو است و این مهم به ویژه در صنعت خودرو با تعامل بهینه با  قطعه سازان و خودروسازان و تقویت زیرساخت های تولید در این بخش عملیاتی می شود .

وی توجه به پتانسیل های موجود در بخش دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان را از عوامل مهم در رسیدن به سرفصل های تولید در سال جاری با شعار« جهش تولید» دانست و افزود: تهیه پلت فرم های مناسب و تقویت داشته های فعلی و تعامل بهینه می تواند سرآغاز حرکت رو به رشدی در بازه زمانی دو تا سه ساله ای باشد که به جهش تولید نیز منجر شود. 

وی خاطرنشان کرد: اعتماد سازی و استفاده از مهندسی معکوس می تواند صنعت خودرو را نیز همچون برخی از دیگر صنایع در مسیر رشد قرار دهد.

صدرایی محصولاتی چون؛ ۳۰۱ و ... را با توجه به اصول جدی تولید و مهندسی معکوس  از جمله مواردی دانست که در سایه تلاش می تواند به بقاء صنعت خودرو و ماندگاری آن کمک کند، در غیر اینصورت کاهش فاصله زمانی از تکنولوژی روز صنعت خودرو برای کشور ممکن نخواهد بود. 

این کارشناس خودرو تحریم، کرونا و ... را در ممانعت از رونق این صنعت موثر دانست و تاکید کرد: سرمایه گذاری و تسهیل برای این امر می تواند به تقویت این صنعت کمک کند،‌ همانگونه که ترکیه نیز با استفاده از این شاخص ها توانسته است در این صنعت رشد مطلوبی داشته باشد. 

منبع: تیتر 20
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد