تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۹۸۲۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

امروز در بازار طلا و سکه چه خبر بود؟ / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۲/۲

می متالز - قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به شش میلیون و ۲۶۶ هزار تومان رسید.
امروز در بازار طلا و سکه چه خبر بود؟ / قیمت طلا و دلار امروز ۹۹/۲/۲

به گزارش می متالز، در حالی‌که ارزش دلار تقویت شده، قیمت طلا که در جلسه قبل تا یک درصد افزایش یافته بود، امروز شاهد کاهش بود هرچند وضعیت شکننده بازارهای بورس سبب شد تا افت قیمت فلز زرد محدود باشد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۲ درصد کاهش به ۱۶۸۹ دلار و ۴۵ سنت رسید. منفی شدن قیمت نفت خام آمریکا سبب افزایش اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده است. قیمت طلا در بازار آمریکا هم امروز با ۰٫۴ درصد افت به ۱۷۰۴ دلار و ۶۰ سنت رسید.

ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب امروز ۰٫۱ درصد رشد داشت و موجب گران‌تر شدن طلا برای سرمایه‌گذارانی شد که با ارزهای غیردلاری خرید می‌کنند.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی نیز صبح امروز از روند نزولی روز گذشته بازار وال استریت تبعیت کرد که پس از منفی شدن قیمت نفت خام آمریکا رخ داده بود.

در حالی که سنای آمریکا قرار است در نشست روز سه‌شنبه خود طرح ۴۵۰ میلیارد دلاری کمک به کسب‌وکارهای کوچک و بیمارستان‌های آسیب دیده از بحران کرونا را به رای بگذارد، کنگره یک قدم به نهایی شدن این بسته مالی نزدیک‌تر شده است.

بحث‌ها و کشمکش‌ها بر سر محدودیت‌های اجتماعی برای مقابله با کرونا دیروز در آمریکا بالا گرفت و معترضان مقررات قرنطینه اجباری را «استبداد» توصیف کردند. در عین حال کارکنان بخش درمان و کارشناسان سلامت هشدار دادند که لغو محدودیت‌ها موجب بروز فاجعه‌ای بزرگتر خواهد شد.

بر اساس تحقیقی که داچ بانک انجام داده، بازارها امید چندانی به بازگشت اقتصاد آمریکا و اروپا به وضعیت عادی قبل از فرا رسیدن فصل تابستان ندارند. رئیس بانک مرکزی انگلیس هم دیروز گفت، پس از کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای توسط دولت، اقتصاد این کشور به کندی روند ترمیمی خود را آغاز خواهد کرد زیرا مردم همچنان نگران تبعات از سرگیری روال عادی زندگی خواهند بود.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ساعت ۱۸ با ۱۰۳ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۱۵،۳۵۹ تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۵ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ساعت ۱۸ با ۱۰۹ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۱۶،۷۵۹ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۶۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم شش میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید شش میلیون و ۲۶۶ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۶۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و ۹۸۰ هزار تومان است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد