تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۹۸۲۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۷ هزار واحدی بورس در اولین سه‌شنبه اردیبهشت

می متالز - شاخص کل با احتساب معاملات عرضه اولیه‌های صبا و شستا توانست در پایان معاملات امروز با رشد ۱۷۱۵۳ واحدی به جایگاه ۷۲۶۱۴۸ واحد برسد.
رشد ۱۷ هزار واحدی بورس در اولین سه‌شنبه اردیبهشت

به گزارش می متالز، شاخص کل با احتساب معاملات عرضه اولیه های صبا و شستا توانست در پایان معاملات امروز با رشد ۱۷۱۵۳ واحدی به جایگاه ۷۲۶۱۴۸ واحد برسد، ارزش بازار بورس ایران به عدد ۲۷,۲۸۴,۸۸۲.۷۰۱  میلیون ریال رسیده و ارزش معاملات با قدرت به عدد ۸۲,۱۸۸.۸۲۷ میلیون ریال رسیده یعنی بیش از ۸ هزار میلیارد تومان معامله در یک روز که عدد فوق العاده ای است، تعداد معاملات در بورس نیز به عدد ۱۱۴۸۰۴۹ رسید و حجم معاملات نیز عدد ۷.۰۹۳ میلیون بود.

شاخص کل در پایان معاملات امروز رشد ۲.۴۲ درصدی را تجربه کرد و شاخص کل قیمت هم وزن نیز به رشد ۱.۶۱ درصد بسنده کرد تا نشان دهد شرکت‌های بزرگ همچنان تاثیر زیادی در معاملات دارند، شاخص آزاد شناور رشدی ۲.۵۰ درصدی و شاخص بازار اول رشدی ۲.۷۱ درصدی و شاخص بازار دوم نیز رشدی ۲.۰۲ درصدی را تجربه کرده است.

نمادهای فارس، فولاد، فملی، شپدیس، وبملت، کچاد و وصندوق بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس از خود بر جای گذاشته و نمادهای وبملت، وتجارت، کگل، شپنا، وخارزم، فملی و غسالم پربیننده ترین نمادهای بورسی امروز بودند.  

ارزش بازار اول و دوم فرابورس نیز به عدد ۵,۵۸۹,۸۶۶.۹۶۲ میلیون ریال رسیده تا تقریبا یک پنجم ارزش بازار بورس باشد، ارزش معاملات فرابورس نیز دقیقا نصف بورس بوده و به عدد ۳۵,۲۹۶.۳۷۲ میلیون ریال رسید. نمادهای میدکو، شگویا، صبا، هرمز، دماوند، هرمز، فرابورس و سرچشمه بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشته و نمادهای ذوب، سمگا، دماوند، فرابورس، بجهرم و مادیرا از پربیننده ترین نمادهای فرابورسی بودند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل فرابورس رشدی ۱.۵۵ درصدی داشت و شاخص های صنعت رشدی ۲.۲۷ درصدی، شاخص ۳۰ شرکت بزرگ رشدی ۳.۰۸ درصدی و شاخص ۵۰ شرکت فعالتر نیز رشدی ۲.۸۱ درصدی را تجربه کردند، همچنین در پایان معاملات ۲۲۹ نماد بورسی در وضعیتی مثبت، ۱۰۶ نماد در وضعیتی منفی و ۶ نماد بدون تغییر ماندند در فرابورس نیز ۲۱۰ نماد مثبت، ۸ نماد بدون تغییر و ۸۷ نماد منفی بودند.

منبع: بازار
عناوین برگزیده