تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۹۸۷۶۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رئیس اداره صمت زابل مطرح کرد؛

خاموشی موقت شعله تولید آجر در سیستان / آجر گران نشده است

می متالز - رضا شهریزاد، رئیس صنعت، معدن و تجارت زابل گفت:ب ه دلیل عدم ابلاغ قیمت جدید نفت کوره از سوی شرکت نفت، سوخت فروردین ماه تمام کوره های آجر پزی سطح منطقه سیستان تامین نشده که این امر باعث خاموشی این واحد ها شده است.
خاموشی موقت شعله تولید آجر در سیستان / آجر گران نشده است

به گزارش می متالز، کوره های آجر پزی در سیستان نقش مهمی برای ثابت نگه داشتن قیمت منازل مسکونی در این منطقه دارند، هر چند که موج گرانی برخی از مصالح ساختمانی باعث افزایش قیمت مسکن شده است اما با این حال تولید شن و آجر در خود منطقه باعث صرفه جویی در ساخت و ساز ها می شود. کوره های آجر پزی زابل بر خلاف سایر استان‌های کشور به دلیل عدم لوله کشی گاز از نفت کوره برای پخت آجر استفاده می کنند که همین امر باعث می شود در نبود نفت کوره، شعله این تولیدی ها در منطقه سیستان خاموش شود.

در چند روز گذشته برخی از پیمانکاران منطقه طی تماس با خبرنگار ما از قیمت بالای آجر در منطقه گلایه کردند.

موسی پسنده، یکی از پیمانکاران منطقه سیستان گفت: گرانی قیمت آجر باعث خواهد شد تا بسیاری از ساخت و ساز ها متوقف شود.

وی گفت: در روزهای اخیر قیمت یک کامیون آجر افزایش دو برابری داشته است که ساخت و ساز را با چالش جدیدی رو به رو می کند.

رضا شهریزاد، رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان زابل نیز به خبرنگار ما گفت: به دلیل عدم ابلاغ قیمت جدید نفت کوره از سوی شرکت نفت، سوخت فروردین ماه تمام کوره های آجر پزی سطح منطقه سیستان تامین نشده  که این امر باعث خاموشی این واحدها شده است و در حال حاضر با کمبود عرضه این محصول در بازار مواجه هستیم.

وی گفت: قیمت هزار و ۸۰۰ تومانی در خصوص نفت کوره صحت ندارد و قیمت آن جزئی خواهد بود.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت زابل ادامه داد: قیمت یک‌ کامیون آجر در زابل کماکان یک میلیون و سیصد هزار تومان است و در شهرستان ها با توافق دو طرف مبلغ کرایه بار اضافه خواهد شد، همچنین شهروندان می توانند گران فروشان را از طریق ارسال شکایت به اداره صمت زابل گزارش کنند.

وی بیان داشت: تا دو یا سه روز آینده قیمت جدید نفت کوره مشخص می شود.

عناوین برگزیده