تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۱
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۹۸۸۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اصناف استان بوشهر در بازگشایی محل کسب ‌و کار ۷ روز فرصت ثبت اطلاعات خود را دارند

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به بازگشایی کسب‌وکار کم‌خطر در برابر کرونا از ۲۳ فروردین گفت: کسبه یک هفته فرصت دارند تا در سامانه ثبت‌نام و مجوز سلامت واحد صنفی خود را دریافت کنند.
اصناف استان بوشهر در بازگشایی محل کسب ‌و کار ۷ روز فرصت ثبت اطلاعات خود را دارند

به گزارش می متالز، سید حسین حسینی در بوشهر با اشاره به بازگشایی صنوف کم‌خطر در برابر کرونا از 23 فروردین اظهار داشت: در مرحله نخست صنوف کم خطر در برابر ویروس کرونا که شناسایی و ابلاغ شده وارد چرخه فعالیت می‌شوند.

وی، با بیان اینکه تمامی اصناف غیر از 11 گروه از 23 فروردین مجددا فعالیت آنها آغاز می‌شود گفت: برای فعالیت این صنوف ثبت نام بازگشایی واحدهای صنفی از طریق سامانه اینترنتی آغاز شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تاکید بر این  نکته که صنوف کم خطر به مدت یک هفته ازطریق درگاه اینترنتی وزارت بهداشت می‌توانند ثبت نام کنند گفت: کسبه یک هفته فرصت دارند تا در سامانه salamat.gov.ir ثبت ‌نام و مجوز سلامت واحد صنفی خود را کسب کنند.

حسینی با بیان اینکه ثبت نام این صنوف برای بازگشایی واحد صنفی مربوطه در سامانه یاد شده الزامی است گفت: صنوف مکلف هستند کد دریافتی این سامانه را به بازرسان شبکه بهداشت و اصناف نشان دهند.

وی با تاکید بر توجه به پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا در راستای اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی تمامی واحدهای صنفی و صنعتی استان  بوشهر همزمان با سراسر کشور می‌توانند به مدت 7  نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه یاد شده اقدام کنند.

وی بیان کرد: راهنماها و الزامات سلامت محیط و کار، شاغلان و مشتریان با توجه به نوع فعالیت پس از تکمیل ثبت نام به‌ صورت الکترونیکی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان از بازرسی و نظارت برای ثبت نام واحدهای صنفی خبر داد و تاکید کرد: بعد از شروع مجدد فعالیت‌ها، بازرسان مرکز بهداشت و درمان با مشارکت نیروی انتظامی، اتاق اصناف، تعزیرات و سازمان صمت به محل‌های مورد نظر مراجعه و در صورت عدم ثبت نام در سایت ابلاغی وزارت بهداشت، فعالیت و محل کاری را متوقف و تعطیل می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی اصناف و صنایع در سامانه اطلاع‌ رسانی markazsalamat.behdasht.gov.ir بارگذاری شده است، خاطر نشان کرد: امکان پرسش و پاسخ نسبت به جزئیات و کلیات پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همین درگاه وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت مجدد اصناف کم خطر در برابر کرونا از فردا 23 فروردین اعلام کرد: از روز شنبه 23 فروردین ماه صنوف مجاز به فعالیت که از سوی اتاق اصناف ایران اعلام شده فعالیت خود را با رعایت جزئیات و کلیات پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز خواهند کرد.

عناوین برگزیده