تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۹۸۹۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ظرفیت تحقق جهش تولید در صنعت خودرو وجود دارد

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مقوله افزایش تیراژ خودرو را در کاهش قیمت تمام شده موثر دانست.
ظرفیت تحقق جهش تولید در صنعت خودرو وجود دارد

به گزارش می متالز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مقوله افزایش تیراژ خودرو را در کاهش قیمت تمام شده موثر دانست.

محسن کوهکن ریزی در خصوص عوامل موثر بر بهبود وضعیت تولید و افزایش تیراژ خودرو اظهار داشت: افزایش بی رویه قیمت خودرو در بازار به عنوان مشکل اساسی، ناشی از عدم تعادل میان عرضه و تقاضا است؛ چه این تقاضا واقعی باشد یا با هدف کسب سود.

وی ضمن تاکید بر لزوم اقدام در جهت افزایش تولید به عنوان استراتژی خودروسازان در سال ۹۹، افزود: افزایش تولید از آنجا که منجر به ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا خواهد شد، طبیعتا بر کاهش قیمت تمام شده و در نتیجه تعیین قیمت ها بر اساس یک روند منطقی و کارشناسی شده می انجامد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به اعتقاد بنده، قطعا تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید در صنعت خودرو به دلیل وجود توانمندی ها و ظرفیت های داخلی امکان پذیر است.

کوهکن ریزی یادآور شد: خودروسازان در گذشته به دلیل برخورداری از منابع ارزی، انعقاد قرارداد با خودروسازی های پژو و رنو و واردات خودرو از برخی کشورهای آسیای شرقی کمتر از ظرفیت های بالقوه داخلی استفاده کرده بودند.

وی در خصوص تامین قطعات گفت: قطعه سازان در حال حاضر از توانایی تولید قطعاتی که در گذشته با هر دلیل و مبنایی کمتر به آن حوزه ورود کرده بودند، برخوردار هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علی رغم اینکه از ابتدای سال به دلیل شیوع ویروس کرونا حرکت شتابنده ای در بخش تولید نداریم، اما امیدواریم با وجود قراردادهای خودروسازان با وزارت دفاع و دستاوردهای ناشی از آن و همچنین با کمک بخش های تحقیقاتی دولتی و بخش خصوصی و برخورداری از توانمندی های موسسات عمومی دولتی و غیر دولتی، کسری تولید در ماه های آتی جبران شود.

کوهکن ریزی در خصوص افزایش هزینه های عمومی بنگاه داری از جمله افزایش دستمزدها بیان کرد: کارگران، ستون فقرات بخش تولید هستند و می بایست از رضایت نسبی برخوردار باشند زیرا مزایای دلسوزی، صرف زمان و توجه نیروی کار، عاید تولیدکننده خواهد شد.

وی با اشاره به تعدیل نیرو و عدم افزایش دستمزد در برخی کشورها حتی با وجود تعادل در تولید و نیروی انسانی گفت: نیروی مازاد یکی از موضوعات مطرح در صنعت خودروی کشور است که بخشی از این افراد را با استفاده از امکانات بالقوه، جسارت مدیران و با کسب مجوزهای لازم می توان در بخش افزایش تولید بکار گرفت و زمینه اشتغال بخش دیگری را با استفاده از امکانات دیگر بدون از دست دادن حتی یک نفر و با درآمد بیشتر فراهم کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بازنگری در برآورد سرمایه ها و به روزآوری به افزایش اعتبار می انجامد که کشورهای دیگر نیز برای برقراری تعادل انجام داده اند و در حال حاضر، اعمال مصوبات شورای عالی کار و نیروی کار مازاد از مشکلات عمده دو خودروساز بزرگ کشور است.

عناوین برگزیده