تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۹۹۰۶۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت کنگویی شماف کارخانه فرآوری مس-کبالت را به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل کرد

می متالز - مدیر مالی شماف، شرکت فرعی کنگویی وابسته به شرکت شالینا ریسورسز مستقر در دوبی، گفت: این شرکت در حال متوقف کردن عملیات‌های خود در کارخانه فرآوری مس-کبالت اوسوک و تعطیل نمودن کارهای ساخت کارخانه موتوشی خود است.
شرکت کنگویی شماف کارخانه فرآوری مس-کبالت را به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل کرد

به گزارش می متالز، نیکو دولانژ اظهار داشت: کارخانه فرآوری مس- کبالت آخرین عملیات‌های معدنکاری است که تحت تاثیر محدودیت‌های سفر و مسدود شدن مرزها در اثر  شیوع ویروس کرونای جدید متوقف می‌شوند.

وی افزود: این محدودیت‌ها و بسته شدن مرزها تامین سنگ معدن اکسیدی کافی برای فعال ماندن کارخانه اوسوک را غیر ممکن ساخته است. این یک تصمیم عملیاتی بوده و ارتباط مستقیم با ویروس کوویید 19 ندارد، اما این ویروس آخرین فشار را برای اتخاذ آن وارد کرده است.

مدیر مالی شماف عنوان کرد: کارخانه اوسوک پیش از شیوع ویروس کرونای جدید تبدیل به یک عملیات زیانده شده بود. جمهوری دموکراتیک کنگو برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا مدارس را تعطیل کرده، گردهمایی‌های بیش از 20 نفر را قدغن نموده، رستوران‌ها و بارها را بسته، سفرهای داخلی را محدود کرده و پروازهای ورودی از کشورهای شدیدا درگیر با این ویروس را به حال تعلیق در آورده است.

دولانژ تصریح کرد: شماف در حال مذاکره با کارگران در هر دو کارخانه است. او از ارائه جزئیات بسته‌های مورد مذاکره امتناع کرد. کارخانه موتوشی یک هزار و 100 کاگر را در استخدام دارد، در حالیکه کارخانه اوسوک که تحت مراقبت و نگهداری قرار گرفته حدود 570 کارگر دارد.  طبق داده‌های ارائه شده در وبسایت شماف، کارخانه فرآوری‌ای که این شرکت در موتوشی در حال ساخت آن است، ظرفیت تولید 20 هزار تن مس و 16 هزار تن کبالت در سال را خواهد داشت.

وی مطرح کرد: معدن مس و کبالت اِتوالِ شماف هنوز روال عادی تولید خود را حفظ کرده است. هدف شرکت برای اِتوال در سال جاری تولید دو هزارتن مس و 460 تن کبالت در ماه است. کاهش‌های تولید در کارخانه اوسوک در سال جاری با افزایش تولید در کارخانه فرآوری اِتوال جبران خواهد شد، بنابراین تولید کلی شماف چندان کاهش نخواهد یافت.

عناوین برگزیده