تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۹۹۱۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس خبر داد:

افزایش 121 درصدی ارزش دلاری صادرات

می متالز - مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس گفت: حجم صادرات طی سال ۹۸، ۴۶ میلیون تن به ارزش یک هزار و ۳۲۶ هزار میلیارد ریال، معادل ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ به لحاظ تناژ، ۱ درصد افزایش و نیز ارزش دلاری صادرات، رشد ۱۲۱ درصدی داشته است.
افزایش 121 درصدی ارزش دلاری صادرات

به گزارش می متالز، ابوالفضل اکبرپور با اشاره به عملکرد تجارت خارجی در گمرکات استان هرمزگان طی سال ۹۸، از ارزآوری 31 میلیارد دلاری صادرات از این استان در سال 98 خبر داد.

وی با بیان اینکه از این میان، سهم صادرات غیرنفتی ۳۷ میلیون تن بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده، است، افزود: ارزش دلاری صادرات رشد ۱۲۱ داشته است؛ همچنین به لحاظ تناژ ۷ درصد رشد دارد.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس به واردات کالا اشاره کرد و گفت: هشت میلیون تن بالغ بر ۱۶ میلیارد دلار معادل ۶۹۰ هزار میلیارد ریال واردات به کشور وجود داشته که ارزش دلاری آن نسبت به سال ۹۷ رشدی نداشته است.

اکبرپور در مورد وضعیت ترانزیت خارجی و داخلی تصریح کرد: ترانزیت خارجی دو میلیون و ۷۲۴ هزار تن بود که نسبت به سال ۹۷ افت ۱۵ درصدی دارد و ترانزیت داخلی نیز ۴۴۵ هزار تن انجام شد که رشد ۲۷ درصدی نشان می‌دهد.

وی با اشاره به مقصد کالاهای صادراتی ایران، اضافه کرد: عمده صادرات کشور به چین، امارات متحده عربی، تایلند، هند، عمان و غنا است. اقلام عمده صادراتی نیز سنگ آهن و کنستانتره‌، پلیمرهای اتیلن، محصولات نیمه‌تمام از آهن یا فولاد، کوک، نفت قیر، و کودهای معدنی و شیمیایی را شامل می‌شود.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس خاطرنشان کرد: کالاهای وارد شده به کشور نیز عمدتا از چین، هند، امارات متحده عربی، آلمان و ایتالیا بوده که شامل برنج، الکترود ذغالی، لاستیک، ماشین‌آلات و دستگاه‌های خردکن و ساییدن سنگ و خاک و سایر مواد معدنی است.

عناوین برگزیده