تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۱
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۹۹۴۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بعد از عرضه اولیه:

تنها ۱.۱ درصد سهامداران شستا حاضر به فروش شدند/ سود ۲۲ درصدی در ۷ روز

می متالز - نتیجه هفتمین روز حضور شستا با تقاضای خرید بیش از ۹۷۰ میلیون سهمی، رشد ۵ درصدی قیمت، تکمیل حجم مبنا و خروج مجموع ۲۳ هزار و ۸۰۹ نفر سهامدار حقیقی و حقوقی از روز اول همراه شد.
تنها ۱.۱ درصد سهامداران شستا حاضر به فروش شدند/ سود ۲۲ درصدی در ۷ روز

به گزارش می متالز، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با تداوم رشد در اکثر نمادها آغاز به کار کرد . به طوری که در ادامه رکورد شکنی های روزهای اخیر، تقاضای مناسب نمادهای بزرگ و افزایش عرضه نسبی کوچکترها، شاخص با جهش 27 هزار و 668 واحدی به کانال 797 هزار تایی ورود کرد. همچنین ارزش معاملات خرد نیز بدون در نظر گرفتن معاملات شستا به بیش از 17 هزار میلیارد تومان رسید که در نوع خود بی سابقه بشمار می آید.

در این میان، بررسی وضعیت داد و ستد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در هفتمین روز حضور در بورس نشان می دهد بعد از تقاضای خرید 970 میلیون سهمی، بیش از 12.7 میلیون سهم با تکمیل حجم مبنای 12.3 میلیون سهمی و رشد 5 درصدی به قیمت 10528 ریال معامله شد.

طی این مدت قیمت سهام این هلدینگ 8 هزار میلیارد تومانی از 8600 به 10528 ریال رسیده که حکایت از افزایش بیش از 22 درصدی قیمت هر سهم دارد اما با این وجود، هنوز اکثریت قاطع به آینده مثبت و ادامه رشد قیمت ها امیداورند به طوری که از دو میلیون و 70 هزار نفر خریدار "شستا" در روز اول، فقط 23 هزار و 809 نفر معادل 1.1 درصد از بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس خارج شده اند.

بنابراین گزارش، 27 فرروردین هر سهم این شرکت 8 میلیارد تومانی با قیمت 860 تومان و سهمیه حداکثر 3637 سهمی تعلق گرفته به هر سهامدار در بورس تهران، کشف قیمت شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده