تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۹۹۶۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش 72 درصدی صادرات البرز/تراز تجاری استان مثبت است

می متالز - مدیر کل گمرک استان البرز از رشد 72 درصدی صادرات استان خبر داد و گفت: با توجه به سبقت گرفتن صادرات از واردات در استان البرز تراز تجاری ما مثبت است.
افزایش 72 درصدی صادرات البرز/تراز تجاری استان مثبت است

به گزارش می متالز، غلامحسین نوحی، مدیرکل گمرک استان البرز، ظهر امروز در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام، با اشاره به راه‌اندازی گمرک در استان البرز، گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام همواره مورد تأکید ما قرار دارد چرا که به کمک سیاست کندی ترخیص کالا در کشور می‌آید.

مدیرکل گمرک استان البرز بیان کرد: سه هزار و 500 واحد تولیدی برای بحث رونق و جهش تولید در استان البرز پای کار آمدند که میزان صادرات این واحدهای تولیدی در سال گذشته 317 میلیون دلار بوده است؛ این آمار در سال جاری به 546 هزار دلار رسیده است.

وی اظهار کرد: علی رغم کاهش 30 درصدی ارزش کلیه کالاهای صادراتی از سوی سازمان تجارت و ممنوعیت صدور کالاهای اساسی یارانه ای، محصولات کشاورزی با هدف کنترل وضعیت بازار و همچنین وضع عوارض صادراتی و افزایش آن بر روی برخی کالاها از جمله محصولات معدنی و تشدید اعمال تحریم‌های ظالمانه، با بررسی کالاهای صادراتی روند صادرات، از صادرات محصولات خام به سمت صادرات محصولات نهایی شده سوق پیدا کرده است. 

نوحی با اشاره به رشد 72 درصدی صادرات البرز، اضافه کرد: برتری میزان صادرات بر واردات مشهود است و ماحصل آن تراز تجاری مثبت استان می‌باشد که با فعالیت بیش از پیش تولید کنندگان می توانیم میزان صادرات را بیشتر از این نیز توسعه دهیم. 

وی در خصوص جایگاه گمرکات البرز اظهار کرد: با وجود 135 گمرک فعال در کشور البرز جایگاه 20 امین را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل گمرک البرز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: بر اساس نامگذاری سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری در حوزه تقویت تولید و اشتغال و اقدامات انجام شده توسط  مسوولان ذیربط شاهد کاهش واردات به کشور شده است و همین امر زمینه را برای نگاه جدید و جدی به تولیدات داخل تقویت می‌کند.

نوحی در خصوص شیوع ویروس کرونا با بیان اینکه از بهمن ماه سال 98 ممنوعیت صادرات ماسک به علت شیوع ویروس کرونا انجام شد، یادآور شد: تمام همت ما این است ترخیص شرکت های تولیدی از استان البرز انجام شود و مشکلات تولید کنندگان را رفع کنیم.

عناوین برگزیده