به گزارش می متالز، بهزاد اشجعی افزود: خودروسازان هفت سال است برای ارتقای کیفیت محصولات خود زمان خریدهاند. وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ خودروسازان به ارتقای کیفیت خودروها بر مبنای استاندارد یورو ۴ اقدام کردهاند، یادآور شد: طبق قانون، ارتقای محصولات به استاندارد یورو ۵ باید در سال ۹۴ اتفاق میافتاد، اما خودروسازان در این مدت ۵ سال دائما بهانهتراشی میکنند.
دبیر کمیته فنی صدور مجوزهای زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه طرح مشکلاتی از قبیل کیفیت پایین سوخت تولیدی، تحریم و قیمت کاتالیست، بهانههای خودروسازان است و از سوی کارشناسان و نهادهای مسوول بارها نقد شده، گفت: محیط زیست بهطور کامل مطمئن شده که خودروسازان فقط میخواهند وقت بخرند تا با تولید خودروهای با استاندارد پایینتر سود بیشتری ببرند. اشجعی با اشاره به اینکه محیط زیست درخصوص مهلتخواهی مجدد خودروسازان به مدت سهماه دیگر مخالفت خود را اعلام کرده است، اظهار کرد: وقتی از سهماه صحبت میکنند یعنی میخواهند یکسال دیگر هم ارتقا را به تعویق بیندازند.