تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۶
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۱۰۰۰۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازارها سردرگم در فراز و نشیب

می متالز - بازارهای آسیایی و شاخص های آتی آمریکا در معاملات صبحگاهی روز سه شنبه با افت شدیدی همراه شدند در حالی که قیمت نفت دوباره به روند نزولی وارد شد.
بازارها سردرگم در فراز و نشیب

به گزارش می متالز، محدودیت های مربوط به ویروس کرونا در کشورها کمی تسهیل شده است اما در این میان، افت شدید قیمت نفت، نگرانی ها را نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی جهان بیشتر کرده است.

بر اساس این گزارش، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با افت ۰.۳ درصدی همراه شد و شاخص CSI در بازار چین با کاهش ۰.۷ درصدی رو به رو شد و شاخص اصلی بازار کره جنوبی روند منفی ۰.۲ درصدی را از خود به جای گذاشت.

این در حالی است که، روز گذشته یکی از بزرگترین صندوق های قابل معامله نفتی در آمریکا اذعان داشت تمامی قراردادهای آتی نفتی در ماه هایی که سررسید آنها نزدیک است را به فروش خواهد رساند تا از ضررهای بیشتر جلوگیری کند.

برخی تحلیل گران در این خصوص معتقدند که اوضاع نا به سامان اقتصادی در حال اتمام است و اقتصادهای کوچک در حال فعالیت هستند . اما برخی از کشورها هنوز محدودیت ها را ادامه می دهند تا واکسن این ویروس منتشر شود.

بانک کامن ولت استرالیا در تحقیقاتی در این خصوص اعلام داشته است: ما خیلی خوش بین نیستیم و از شواهد و قرائن پیداست که اقتصاد جهان به کندی پیش خواهد رفت.

اعمال محدودیت های جدید برای بازارها ریسک های جدیدی را به همراه خواهد داشت و به نظر می رسد خوش بینی های اقتصادی تا اطلاع ثانوی، از اقتصاد فعلی جهان دور باشد .

تمامی سه متغیر اقتصادی وال استریت روز دوشنبه را در مدار افزایشی به پایان رساندند در حالی که در معاملاتی آتی صبحگاهی امروز با معاملات ماه فوریه خود ۲۰ درصد تفاوت(منفی) دارند.

از ابتالیا تا نیوزلند، دولت ها محدودیت های کرونا را تسهیل کرده اند در حالی که بریتانیا اعلام کرده برای برداشتن محدودیت ها هنوز زود است و نیویورک نیز تا هفته های آتی فعالیت اقتصادی را از سر نخواهد گرفت.

عناوین برگزیده