تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۳
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۱۰۰۰۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت قم:

۶۸۲ کارت بازرگانی در قم صادر شد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در مجموع ۶۸۲ فقره کارت بازرگانی در قم صادر شده که نشان دهنده ظرفیت بالای اقتصاد استان است.
۶۸۲ کارت بازرگانی در قم صادر شد

به گزارش می متالز، محمود سیجانی روز سه‌شنبه بیان کرد: از این تعداد ۵۲۷ فقره کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۱۵۵ فقره نیز در حوزه تجاری است و سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تلاش می‌کند روش‌های مختلف را برای تسهیل تجارت در استان به خصوص در حوزه صادرات به کار گیرد.

وی افزود: در همین رابطه طی سال گذشته ۲۳۶ کارت بازرگانی در بخش تولید و ۱۵۴ کارت بازرگانی نیز در بخش تجاری صادر شد که نقش عمده ای در توسعه تجارت استان داشت.

وی ادامه داد: همچنین با نظارت‌های صورت گرفته برنحوه استفاده از کارت‌های بازرگانی صادر شده در قم،‌ در سال ۹۸ هفت فقره کارت بازرگانی در استان ابطال شد.

سیجانی گفت: سال گذشته بر اساس مبدا تولید، میزان صادرات استان ۲۲۰میلیون دلار و وزن ۲۹۰هزار تن و حجم واردات استان ۲۸۳ میلیون دلار و  وزن ۶۱ هزار تن  بوده‌است.

وی بیان کرد: قم با داشتن گمرکات فعال در سطح استان و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان موقعیت ممتازی برای فعالیت های تجاری و بازرگانی دارد و تولیدکنندگان می‌توانند از این طریق محصولات خود را به بازارهای جهانی صادر و یا مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد و در خود استان ترخیص کنند.

وی ادامه داد: همچنین قم با وجود زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های تولیدی و تجاری همچون شهرک‌های صنعتی تخصصی و نیروی انسانی ماهر آماده استقبال و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان بیش از ۴۹ هزار و۵۶۲ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۱۷ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۲۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

عناوین برگزیده