تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۱۰۰۱۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آغاز عملیات اجرایی و استخراج از معدن آنومالی شمالی بافق

می متالز - در راستای توسعه فعالیت‌های معدنی با هدف ارتقاء سطح تولید محصولات معدنی و فولادی، عملیات اجرایی و استخراج از معدن آنومالی شمالی با ذخیره حدود ۲۲۰ میلیون تن در شهرستان بافق یزد آغاز شد.
آغاز عملیات اجرایی و استخراج از معدن آنومالی شمالی بافق

به گزارش می متالز، «اسدالله‌ فرشاد» مدیر عامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در این باره افزود: این اقدام مهم در راستای تأمین مناسبات ارتقاء تولید محصولات معدنی و به منظور جهش تولید فولاد ایران به سمت تحقق تأمین مواد اولیه مورد نیاز برای تولید ۵۵ میلیون تن محصولات فولادی عملیاتی شد.

وی تصریح کرد: این اتفاق بزرگ، گامی مهم در راستای تامین ۱۶۵ میلیون تُن سنگ آهن خام مورد نیاز کشور در افق ۱۴۰۴ به شمار می‌رود که همزمان با ماه پرخیر و برکت رمضان آغاز شد.

فرشاد از سازمان‌های ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد اولیه فولاد ایران (ایمپاسکو) که در قالب مزایده عمومی بهره‌برداری ۲۵ ساله از معادن آنومالی شمالی و میشدوان را طی قراردادی با عمر معدن به شرکت صنایع معدنی نوظهور کویر بافق واگذار کردند، به لحاظ حمایت‌های همه جانبه تشکر و قدردانی کرد.

فرشاد با اشاره به این که با بهره‌برداری از معادن مذکور زمینه اشتغال مولد و مستمر برای حدود یک‌هزار نفر فراهم خواهد شد، خاطرنشان کرد: پیمانکار این طرح شرکت صنعتی و معدنی شهداب یزد و مشاور آن شرکت مهندسین مشاور کاوشگران هستند.

وی خاطرنشان کرد: آنومالی‌شمالی در فاصله ۲۰ کیلومتری جاده بافق - بهاباد در استان یزد قرار دارد و با ذخیره حدود ۲۲۰ میلیون تن سنگ آهن می‌تواند سالیانه حداقل ۴ میلیون تن سنگ آهن کیفی مورد نیاز تولید کنسانتره و گندله بافق و بهاباد در استان یزد را تأمین کند.

در جلسه‌ای که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم و نمایندگان سهامداران شرکت‌های فوق الذکر در خصوص این اتفاق مهم برگزار شد، مدیر عامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان عنوان کرد: همان‌طور که در منطقه صنعتی و معدنی گل گهر در شهرستان سیرجان مناسبات توسعه همه جانبه‌ای فراهم شده است و به عنوان عسلویه صنایع معدنی و فولادی در مقابل عسلویه صنایع گاز و پتروشیمی معروف شده است، با توجه به اهلیت سهامداران این شرکت معدنی نوظهور، آینده‌ای بسیار روشن و امیدبخش برای توسعه صنایع معدنی استان یزد در منطقه‌های بافق، بهاباد و چادرملو استان یزد پیش‌بینی می‌شود.

عناوین برگزیده