تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۶
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۱۰۰۳۶۵

برنامه‌ریزی برای تولید 2 هزار دستگاه انواع ناوگان/ خط آهن بستان‌آباد ـ تبریز امسال افتتاح می‌شود

می متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ سال جاری خط آهن بستان‌آباد ـ تبریز افتتاح می‌شود که موجب می‌شود فاصله زمانی سیر قطارها بین تهران و تبریز 5.5 ساعت کاهش یابد.
برنامه‌ریزی برای تولید 2 هزار دستگاه انواع ناوگان/ خط آهن بستان‌آباد ـ تبریز امسال افتتاح می‌شود

به گزارش می متالز، محمد اسلامی امروز در مراسم افتتاح 56 دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل اظهار داشت: در پایانه‌های تخلیه و بارگیری ضرورت دارد سیستم مکانیزه گسترده‌تری به کار گرفته شود که خواب واگن‌ها کاهش یافت.

وی تأکید کرد: باید در مبدأ و مقصد کالا از نقطه صفر تا نقطه پایان روی ریل حرکت کند و سهم ریل در جابه‌جایی کالا افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت ایمن‌سازی تقاطع‌های ریلی گفت: ایجاد خط دوم ریلی برای ارتقاء راندمان سیر قطارها ضروری است و از این طریق سرعت در رسیدن به مقصد معنا می‌ِابد.

اسلامی گفت:‌ سال جاری خط آهن بستان‌آباد ـ تبریز افتتاح می‌شود و فاصله بین تهران تا تبریز را در قطارها 5.5 ساعت کاهش می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بازسازی و ایمن‌سازی خطوط ریلی و بازسازی و زیباسازی واگن‌ها باید به صورت جدی دنبال شود و مردم ببینند که گذشت دوره‌ای که قطارها در شکل و شمایل و آسایش دلنشین نبود.

اسلامی ادامه داد: در سال جهش تولید و با اهتمام ویژه رئیس‌جمهور امیدواریم بتوانیم در حوزه ترانزیت ریلی گام‌های بلندتری برداریم.

وی افزود: آمار عملکردی نشان می‌دهد می‌توان سهم ریل را در ترانزیت کالا افزایش داد. در دوره 35 روزه رشد 25 درصدی حمل بار در راه‌آهن گام مثبتی است.

وی اضافه کرد: امیدواریم تا پیش از پایان دولت 1200 کیلومتر خط آهن به شبکه ریلی افزوده شود ضمن آنکه شرکت راه‌آهن با مشارکت سرمایه‌گذاران باید 200 تا 400 کیلومتر خط فرعی ریلی احداث کند و پروژه‌های در دست اقدام خود نظیر خط دوم کرج ـ قزوین و خط دوم بافق ـ اصفهان با تأمین منابع مالی در مدار قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مهمترین خط ریلی ما که ترافیک سنگین دارد خط بافق ـ تربت‌حیدریه است که امیدواریم با احداث خط دوم با همکاری سرمایه‌گذار این مشکل رفع شود.

وی اضافه کرد: ‌در سال 98 تعداد 778 دستگاه انواع ناوگان نو و بازسازی شده وارد شبکه ریلی شد که امیدوارم امسال هم 2 هزار دستگاه ناوگان وارد شبکه شود و در سال 1400 راه‌آهنی با حداکثر توسعه‌یافتگی داشته باشیم که سهم خود را در اقتصاد ملی و منطقه‌ای افزایش دهیم.

عناوین برگزیده