به گزارش می متالز، محمود سیجانی امروز در قم، با اشاره به راهبردها و برنامه عملیاتی جهش تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اظهار کرد: یکی از این راهبردها، مدیریت بازار و توسعه فروش داخلی است و براساس این راهبرد، برنامه ترویج مصرف کالاهای ساخت داخل در استان قم را پیگیری میکنیم.
وی ادامه داد: ایجاد و راه اندازی 10 فروشگاه عرضه کالای ایرانی در صنوف مختلف و برگزاری چهار نمایشگاه معرفی توانمندیهای تولیدی خاص از جمله پروژهها و فعالیتهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال جاری برای ترویج مصرف کالاهای ساخت داخل است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: اجرای برنامههای ترویج مصرف کالاهای ساخت داخل در استان در سال 1399 مستلزم همکاری کامل اتاق و اتحادیههای صنفی، تدوین بسته تشویقی برای فروشگاههای عرضه کننده کالای ایرانی و همراهی ادارات مرتبط و تخفیف ویژه اتاق بازرگانی برای محل برگزاری چهار نمایشگاه کفش، فرش، چوب و مبلمان و معدن و صنایع معدنی است.
سیجانی توسعه تجارت الکترونیک را یکی از برنامهها برای جهش تولید در استان قم دانست و تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در این راستا راه اندازی فروشگاههای اینترنتی و غیرحضوری را در دستور کار دارد که اجرای این برنامه مستلزم تبلیغ و معرفی رایگان فروشگاههای اینترنتی توسط صدا و سیما، شهرداری و سایر ارگانها است.
وی خاطرنشان کرد: باید مردم به خرید اینترنتی با تخصیص اینترنت رایگان تشویق شوند و به فروشندگان خوشنام اینترنتی مشوقهای لازم داده شود.