تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۴
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۱۰۰۵۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

۱۷ درصد از واحدهای صنعتی گلستان راکد است

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از راکد بودن ۱۷ درصد از واحدهای صنعتی استان خبر داد و گفت: احیاء ۵۰ واحد صنعتی امسال در دستور کار قرار دارد.
۱۷ درصد از واحدهای صنعتی گلستان راکد است

به گزارش می متالز، حسین طلوعیان عصر پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷.۴ درصد واحدهای صنعتی گلستان راکد هستند و از سال ۱۳۹۵ احیاء واحدهای صنعتی راکد در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در نخستین سال از اجرای این طرح هشت واحد صنعتی گلستان مجدد فعال شدند و در سال ۱۳۹۷ تعداد واحدهای راکد فعال به ۳۷ واحد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان این که امسال احیاء ۵۰ واحد صنعتی در استان در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: در سال گذشته ۴۱ واحد صنعتی راکد استان فعال شدند و ۳۴۳ مشغول کار شدند.

وی اضافه کرد: ۲۶ درصد از واحدهای استان با یک تا ۳۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند و ۲۳ درصد از واحدهای صنعتی استان با ۳۰ تا ۵۰ درصد کار می‌کنند.

طلوعیان تصریح کرد: تنها ۱۰ درصد از واحدهای صنعتی استان با ۸۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه با پرداخت تسهیلات از محل رونق تولید، تبصره ۱۸ و بازسازی و نوسازی واحدهای غیرفعال استان را فعال می کنیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۶۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، ۱۳۹ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و ۱۲۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات بازسازی و نوسازی به واحدهای صنعتی استان پرداخت شد.

منبع: بازار
عناوین برگزیده