تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۰۰۶۵۷
استاندار کرمانشاه:

راه‌آهن‌ غرب کشور نیازمند تقویت اعتبارات است

می متالز - استاندار کرمانشاه راه آهن غرب کشور را نیازمند تقویت اعتبارات دانست و گفت: پروژه راه آهن جزء مهمترین اولویت‌های استان و غرب کشور است که با اعتبارات فعلی‌ نمی‌توانیم مشکلات آن را برطرف کنیم.
راه‌آهن‌ غرب کشور نیازمند تقویت اعتبارات است

به گزارش می متالز، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: درخواست داریم که اعتبارات لازم برای این پروژه از محل فاینانس داخلی تامین شود تا بتوانیم راه آهن غرب کشور را هرچه زودتر تکمیل کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وظایف شورای فنی استان گفت: شورای فنی باید در زمینه بررسی پروژه های عمرانی وارد عمل شود و از بروز مشکلات جلوگیری کند.

بازوند عنوان کرد: شورای فنی به صورت جدی در زمینه روسازی جاده‌ها ورود پیدا کنند تا پس از چند سال شاهد تخریب آسفالت راه ها نباشیم.

وی در رابطه با پروژه بیمارستان اسلام آبادغرب نیز گفت: پیمانکار تاکنون ۱۵ بار وعده بهره برداری داده و در آخرین وعده قرار شده است که پروژه را خرداد ماه امسال تحویل دهد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: مردم اسلام آبادغرب به دلیل نداشتن بیمارستان دشواری‌های بسیاری تحمل می‌کنند از این رو هرگونه تعلل در بهره برداری از بیمارستان این شهر پذیرفته نیست.

بازوند افزود: در این پروژه پیمانکار ابتدا مدعی بود که اعتبار دولتی نیاز ندارد اما امروز برای نداشتن اعتبار مدام از ما درخواست کمک می کند.

وی همچنین بر ساماندهی پروژه قطار شهر کرمانشاه تاکید کرد و گفت: یکی از پروژه هایی که باید امسال بخشی از آن به اتمام‌ برسد قطار شهری است.

استاندار کرمانشاه همچنین در رابطه با بیمارستان ۵۴۰‌ تختخوابی کرمانشاه گفت: این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان برای پایان احداث ساختمان و هزار میلیارد تومان برای تجهیز اعتبار نیاز دارد.

بازوند افزود: با سالی ۲۰ تا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نمی توانیم این پروژه را به بهره برداری برسانیم از این رو باید با همکاری وزارت بهداشت برای تامین اعتبار آن چاره اندیشی شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با واحدهای تولیدی که باید کنار جاده ها احداث شود، گفت: امسال رونق و جهش تولید بسیار مهم است از این رو نباید به هر بهانه ای از ساخت واحدهای تولیدی جلوگیری شود.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از عملکرد اداره کل راه و ترابری برای صدور مجوزها گفت: مدیرکل مربوطه اگر قصد سنگ‌اندازی پیش پای سرمایه گذاران دارد، استعفای خود را تنظیم کند و از کرمانشاه برود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست در رابطه با پروژه قطار شهر کرمانشاه گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان توسط بانک های رفاه و سپه برای این بانک درنظر گرفته اند که بانک سپه تامین اعتبار کرده اما بانک رفاه تاکنون کار را انجام نداده است.

مهرداد سالاری در باره بیمارستان اسلام آبادغرب نیز گفت: قرار بود که این بیمارستان تا بهمن ماه افتتاح شود، سپس بهره برداری را به فروردین موکول کردند اما با توجه به روندی که از پیشرفت پروژه دیده می شود، این بیمارستان تا شهریور ماه نیز به بهره برداری نمی‌رسد.

وی همچنین در رابطه با بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه اظهارداشت: این بیمارستان فعلا دورنمایی برای تکمیل ندارد و جانمایی آن نیز مناسب نیست. 

عناوین برگزیده