تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۸
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۱۰۰۷۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

رکورد تولید صبا فولاد خلیج فارس در فروردین ۹۹/ سه گام اساسی شرکت برای جهش تولید

می متالز - رکورد همزمان افزایش تولید و کاهش ضایعات در شرکت صبا فولاد خلیج فارس از زمان تاسیس تا کنون در فروردین ماه سال 99 شکسته شد.
رکورد تولید صبا فولاد خلیج فارس در فروردین ۹۹/ سه گام اساسی شرکت برای جهش تولید

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس اظهار کرد: رکورد پیشین تولید این شرکت مربوط به مرداد ماه 98 به میزان 71 هزار و 261 تن بود که در فروردین ماه سال جاری به 72 هزار و 928 تن رسید.

مرتضی یزدخواستی افزود: همچنین همزمان با این افزایش تولید، با تدابیر اتخاذ شده و نظارت های فنی رکورد کاهش ضایعات نیز در این ماه به میزان قابل توجهی شکسته شد.
وی ادامه داد: هر چند که با توجه به شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی از قبیل کاهش نیروی انسانی مواجه بودیم و عملا حدود یک سوم از همکاران در هر شیفت فعال بودند اما با تلاش و همت تمامی کارکنان، این شرکت موفق به رکورد تولید و رکورد کاهش ضایعات در فروردین ماه سال جاری شد.
یزدخواستی در ادامه با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: در این شرایط با محدودیت‌های سرویس دهی و بهداشتی مواجه بودیم و همچنین بر اساس اقدامات پیشگیرانه از ورود پرسنلی که مشکوک به بیماری بودند نیز جلوگیری می‌شد ولی با این وجود توانستیم به رکورد تولید دست یابیم.
مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس درباره برنامه‌های این شرکت در سال جهش تولید گفت: بر اساس برنامه‌ ریزی‌های انجام شده قصد افزایش ظرفیت در اردیبهشت ماه را داریم.
یزدخواستی ادامه داد: تلاش می کنیم در سه گام این مهم را محقق کنیم که در گام اول باید ظرفیت بهره‌ برداری افزایش یابد و در این راستا مذاکرات لازم با پیمانکار EPC صورت گرفته و در حال پیگیری است.
وی افزود: در گام دوم باید به لحاظ نیروی انسانی و تکنیکال نیز تغییراتی اعمال شود که البته در شرایط کنونی به آسانی ممکن نیست و در این زمینه نیز پیگیری های لازم در دست انجام است.
مدیرعامل صبافولاد خلیج فارس تاکید کرد: گام سوم، اتخاذ تدابیر ویژه ای جهت تامین ماده اولیه است که تقریبا مهم ترین عامل در تحقق جهش تولید شرکت خواهد بود.
صبافولاد خلیج فارس اولین تولید کننده بریکت گرم (HBI) در ایران بوده و کشورمان یکی از ۹ کشور تولید کننده این محصول در دنیاست.

عناوین برگزیده