تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۰
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۱۰۰۷۹۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رکورد جهش روزانه شاخص با ۳۹ هزار واحد شکسته شد/ فتح قله ۹۱۷ هزارتایی

می متالز - در جریان معاملات امروز که شاخص با قرار گرفتن در میانه کانال ۹۱۷ تایی رکورد تازه ای را ثبت کرد، بالاترین میزان جهش روزانه در تاریخ بورس رقم خورد.
رکورد جهش روزانه شاخص با ۳۹ هزار واحد شکسته شد/ فتح قله ۹۱۷ هزارتایی

به گزارش می متالز، در جریان معاملات اولین روز کاری هفته، بازار سهام یکپارچه مثبت آغاز به کار کرد. به طوری که رشد نمادهای بزرگ منجر به صعود 15 هزار واحدی شاخص در شروع معاملات شد و در نهایت با ورود نقدینگی و هیجان در بازار، دماسنج بازار سرمایه با جهش 39 هزار و 304 واحدی، بیشترین رشد روزانه را در تاریخ معاملات به ثبت رساند و وارد کانال 917 هزارتایی شد.

به این ترتیب درحالی بیش از 7.1 هزار میلیارد تومان در بورس و 3.9 هزار میلیارد تومان در فرابورس دست به دست شد که ارزش معاملات خرد نیز با توجه به عدم عرضه اکثر صف های خرید به حدود 8.9 هزار میلیارد تومان رسید.

در این رویداد نماد شرکت های هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، شستا، سرمایه گذای خوارزمی، فولا خوزستان و تاپیکو بیشترین اثر مثبت 3113 تا 992 واحدی را بر شاخص داشتند و بیشترین حجم معاملات به بانک تجارت، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، سرمایه گذاری خوارزمی، تاپیکو به همراه سرمایه گذاری غدیر به ترتیب با داد و ستد بیش از 375، 209، 181، 172 و 165 میلیون سهمی تعلق گرفت.

منبع: بورس پرس
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده