تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۰۰۸۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

حرکت بعدی دلار نیمایی باید رصد شود

می متالز - با در نظر گرفتن کاهش نرخ سودسپرده که اثرات آن هنوز تخلیه نشده، قیمت‌های بازار لحاظ شده و تا مرز یک میلیون واحد نیز قابل افزایش است، لازم به ذکر است حرکات بعدی بازار دلار نیمایی خواهد بود که باید رصد شود.
حرکت بعدی دلار نیمایی باید رصد شود

به گزارش می متالز، احمد اشتیاقی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در بررسی بازار روز جاری گفت: شاخص تا مرز یک میلیون واحد رشد خواهد داشت چرا که در وضعیت تخلیه کاهش نرخ سود به سر می‌برد. 


وی ادامه داد: با در نظر گرفتن کاهش نرخ سود، P/E تحلیلی بازار به عدد ۱۰ نزدیک شده، و این نشان از رشد شاخص تا مرز یک میلیون واحد دارد، اما بعد از این عدد به لحاظ بنیادی بورس جای رشد نداشته و به نظر می‌رسد که با ادامه دادن مختصات ذکر شده، بعد از یک میلیون واحد، بازار وارد حباب شود.

 
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نکته قابل توجه در شرایط عبور از مرز یک میلیون واحد، انتظار بازار برای افزایش نرخ دلار نیمایی بوده و با شرایط ذکر شده ظرفیت خوبی ایجاد خواهد شد و اینکه دلار نیمایی در این عدد‌ها نباید متوقف شود.


وی افزود:با در نظر گرفتن مجموعه اتفاقات به لحاظ ناترازی ارزی، قاعدتا دلار نیمایی باید در گام اول تا اواخر خرداد ماه به سمت ۱۶ هزار تومان حرکت کند.


اشتیاقی خاطر نشان کرد: از منظر تورم و دلار نیمایی با افزایشی بیش از نرخ سود سپرده مواجه هستیم که می‌تواند حرکتی افزایشی برای بازار داشته و تایید مجددی به لحاظ بنیادی برای بازار خواهد بود. 


این کارشناس بازار سرمایه به اواخر تابستان جاری اشاره کرد و گفت: تا پایان زمان ذکر شده بازار رصد شده و اگر بعد از رشد شاخص یک میلیونی، خبری از افزایش نرخ دلار نیمایی نباشد قاعدتا رشد بازار متوقف خواهد شد. 


مدیرعامل کارگزاری بانک آینده به صندوق‌های ETF نیز اشاره و عنوان کرد: تا اواخر تابستان، وضعیت این صندوق‌ها نیز به سرانجام رسیده و به نوعی می‌توان گفت که مسیر بازارو اینکه آیا به لحاظ ورود حجم نقدینگی می‌تواند ادامه یابد یا متوفق شود، مشخص خواهد شد.

عناوین برگزیده