تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۱۰۱۰۴۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معدنکار استرالیایی در تحویل کنسانتره مس پرو اعلام فورس ماژور کرد

می متالز - شرکت MMG استرالیا در رابطه با قراردادهای معدن مس Las Bambas اعلام فورس ماژور کرد.
معدنکار استرالیایی در تحویل کنسانتره مس پرو اعلام فورس ماژور کرد

به گزارش می متالز، چهار منبع خبری روز پنج شنبه به رویترز گفتند: معدنکار استرالیایی MMG در عرضه کنسانتره مس از معدن Las Bambas خود در پرو اعلام فورس ماژور کرد.

این منابع خبری که سه مورد از آنها کارخانه های ذوب اصلی چین هستند گفتند: شرکت MMG که متعلق به China Minmetals Corp چین است، این فورس ماژور را به مشتریان خود اطلاع رسانی کرده و اعلام داشته این امر به دلیل منع آمد و شد در کشور پرو و بدلیل شیوع بیماری همه گیر کروناویروس می باشد.

شرکت ها زمانی که به دلایلی نتوانند تعهدات قراردادی خود را با توجه به شرایطی خارج از کنترل خود برآورده نمایند، اعلام فورس ماژور می کنند.

فورس ماژور، بندی در قرارداد می باشد که طرفین قرارداد را از رعایت برخی مفاد آن به دلیل ایجاد شرایطی خارج از کنترل، معاف می نماید.

براساس اعلام نتایج سالانه MMG، معدن Las Bambas یکی از بزرگترین معادن مس جهان است که در سال 2019 بالغ بر 382 هزار و 518 تن کنسانتره مس تولید کرد.

منبع خبری چهارم که یکی از مدیران اجرایی شرکت Minmetals بوده و حاضر به افشای نام خود نشده بود به رویترز گفت: حمل و نقل یک مشکل اساسی برای پرو به عنوان دومین تولیدکننده مس جهان محسوب می شود چراکه این کشور شرایط اضطراری خود را برای دو هفته یعنی تا 26 آوریل تمدید کرد.

ماه گذشته MMG اعلام کرده بود که فعالیت در Las Bambas را کاهش خواهد داد و حمل کنسانتره مس پس از اعلام وضع اضطراری محدود خواهد شد.

عناوین برگزیده