تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۹
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۱۰۱۱۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اثر کرونا بر عملکرد دو ماهه "ذوب" با رشد ۳۴ درصدی فروش

می متالز - ذوب آهن با بازدهی مثبت بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام درباره اثر شیوع کرونا بر عملکرد دو ماهه تولید و فروش و درحوزه صادراتی توضیح داد.
اثر کرونا بر عملکرد دو ماهه "ذوب" با رشد ۳۴ درصدی فروش

به گزارش می متالز، شرکت ذوب آهن که به دلیل بازدهی مثبت بیش از 50 درصدی قیمت سهام با توقف نماد روبرو شده درباره اثر شیوع کرونا بر عملکرد دو ماهه تولید و فروش و درحوزه صادراتی توضیح داد.

براین اساس، منصور یزدی زاده مدیرعامل "ذوب" اعلام کرد: شیوع ویروس کرونا طی دو ماه گذشته اگرچه منجر به کاهش ورود مواد اولیه به شرکت شد ولی تاثیر منفی آن بر تولید محصولات اصلی در مقایسه با سال گذشته بیش از یک درصد نبوده است.

بدین ترتیب این شرکت ضمن رعایت مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا موفق به تولید ۱۷۹.۲ هزار تن محصول اصلی در فروردین ماه شد که در تمایز با مدت مشابه گذشته تنها یک درصد کاهش تولید داشته است.

همچنین فروش در فروردین نسبت به مدت مشابه قبل ۳۴ درصد رشد داشته ولی عملکرد شرکت بویژه در حوزه صادرات با توجه به تاثیر فراگیر این ویروس در بازارهای جهانی و احتمال ادامه دار بودن آن در ماه های آینده که ممکن است بر کاهش تقاضا و کاهش قیمت های جهانی نیز تاثیر گذار باشد، متاثر از شرایط آتی خواهد بود. اگرچه کاهش قیمت‌های صادراتی به طور معمول کاهش قیمت مواد اولیه وارداتی نظیر زغال و کک را هم به همراه خواهد داشت.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده