تاریخ: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۶
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۰۱۱۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه:

استان کرمانشاه، رتبه نخست کشور را از لحاظ احیای واحدهای تولیدی راکد کسب کرد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: استان کرمانشاه، رتبه نخست کشوری را در بین 31 استان از لحاظ احیای واحدهای تولیدی راکد کسب کرده است.
استان کرمانشاه، رتبه نخست کشور را از لحاظ احیای واحدهای تولیدی راکد کسب کرد

به گزارش می متالز، محسن دارابی با بیان این مطلب، افزود: به حول و قوه الهی و همچنین تلاش های مستمر استاندار کرمانشاه، مجموعه سازمان صمت و سایر نهادهای ذی ربط، علاوه بر کسب رتبه نخست کشوری در احیای واحدهای تولیدی راکد، موفق به کسب رتبه اول کشوری در تعداد جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید (101 جلسه) به ریاست استاندار نیز شده ایم و امید است که در سال جهش تولید بتوانیم با تلاش مجموعه، همچنان در سطح کشور مطرح باشیم.

وی در ادامه گزارش مبسوطی از خلاصه عملکرد کارگروه ستاد تسهیل در سال 98 را به اعضا، ارایه کرد و افزود: سال گذشته از مجموع 116 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مجموعا 1385 مصوبه داشته ایم که از آن ها تعداد 1088 مصوبه یعنی 79 درصد اجرایی شده است و تعداد باقی مانده، یعنی 297 مصوبه عملیاتی نشده را مجددا مورد بازیابی، ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار داده ایم و امیدواریم که امسال بتوانیم آن ها را نیز عملیاتی سازیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: سازمان صمت استان در سال گذشته احیای 50 واحد راکد را هدف گذاری کرده بود که خوشبختانه توانستیم 55 واحد راکد را با تسهیلات 2.4 میلیارد تومانی احیا سازیم، که این واحدها مجموعا موفق به جذب و به کارگیری تعداد ۷۵۸ نفر نیروی کار شوند و بدین ترتیب میزان اشتغال را در سطح استان، افزایش دهند.

دارابی گفت: ما همچنین در سال گذشته موفق شدیم 73 واحد صنعتی و معدنی که با کم تر از ظرفیت اسمی فعال بودند را از محل کمک های فنی و اعتباری در جهت تامین سرمایه بااختصاص اعتباری به میزان 217.8 میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش، سرپا نگهداریم و این واحدها،ضمن ارتقاء ظرفیت تولید، ۳۵۴۴ نفر را نیز به نیروی کار خود افزوده اند.

رییس سازمان صمت استان در پایان یادآور شد: سرمایه در گردش همچون جریان خون سالم برای حیات انسان ضروریست و از استاندار محترم درخواست مساعدت در جهت کمک در تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را داریم.

گفتنی است که سومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، روز شنبه، سیزدهم اردیبهشت ماه سال 99، به ریاست آقای هوشنگ بازوند«استاندار کرمانشاه» و با حضور حاتمی«معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری»، محسن دارابی«رییس سازمان صمت استان» و سایر اعضا، در محل سالن جلسات شهدای دولت استانداری کرمانشاه، برگزار شد.

عناوین برگزیده