تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۱۰۱۳۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

زغال‌سنگ «طبس» فرابورسی شد/ افزایش ۶۸ درصدی معاملات تالار بورس

می متالز - شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ ایران مجوز ورود به بازار سرمایه فرابورس ایران را کسب کرد.
زغال‌سنگ «طبس» فرابورسی شد/ افزایش ۶۸ درصدی معاملات تالار بورس

به گزارش می متالز، سعید هریوندی امروز از فعالیت 6 کارگزاری فعال بورس در خراسان‌جنوبی خبر داد و اظهار داشت: در مجموع ۶۰۰ شرکت بورس و فرابورس وجود دارد که از این تعداد پنج شرکت مختص خراسان‌جنوبی است.

وی با اشاره به معاملات تالار بورس خراسان‌جنوبی در فروردین‌ ماه امسال، اظهار داشت: طی این مدت ۳۶ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۱۳۳ سهم به ارزش ۴۷ میلیارد تومان داد و ستد شد.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از مجموع معاملات ۵۴ درصد آن مربوط به خرید و ۴۶ درصد آن مربوط به فروش سهام بوده است، بیان داشت: در فروردین‌ماه امسال شاخص کل ۱۷۷ هزار و ۱۳۶ واحد افزایش داشته است.

هریوندی با اعلام اینکه معاملات تالار بورس خراسان‎جنوبی فروردین‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: پنج واحد خراسان‌جنوبی شامل کویرتایر، سیمان قاین و زغال‌سنگ نگین در بورس و سیمان باقران و زغال‌سنگ پروده در فرابورس فعال هستند.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان، ایجاد کارگزاری در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی و تلاش در راستای ورود شرکت‌های بورسی به سرمایه را از برنامه‌های پیش روی تالار بورس استان ذکر کرد.

مدیر بورس منطقه‌ای خراسان‌جنوبی مطرح کرد: افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه (بورس) دارند باید قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری در دور‌ه‌های آموزشی شرکت کنند و فقط پس‌انداز خود را وارد بورس کنند.

هریوندی اضافه کرد: سرمایه‌گذارنی که به‌صورت مستقیم وارد بازار می‌شوند تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال را پشتوانه معاملات خود قرار دهند و با تشکیل سبد سرمایه‌گذاری، ریسک سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند.

وی با تأکید بر اینکه بازدهی سرمایه‌گذاری در بازار سهام را کسی نمی‌تواند تضمین کند، عنوان کرد: پیشنهاد‌هایی که شامل تضمین بازدهی سرمایه‌گذاری در سهام می‌باشد فاقد پشتوانه علمی است لذا به چنین پیشنهاد‌هایی که توسط افراد در محافل غیررسمی مطرح می‌شود توجه نکنید.

عناوین برگزیده