تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۷
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۰۱۳۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست سازمان صمت سمنان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان؛

بیش از ۶۸ هزار نفر در بخش صنعت استان سمنان مشغول فعالیت هستند

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بیش از 68 هزار نفر در بخش صنعت استان مشغول به فعالیت هستند.
بیش از ۶۸ هزار نفر در بخش صنعت استان سمنان مشغول فعالیت هستند

به گزارش می متالز، علی تشنه دل در دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در استان سمنان 1841 واحد تولیدی صنعتی دارای پروانه بهره برداری می باشند که با سرمایه گذاری بالغ بر 76هزار میلیارد ریال در استان فعالیت می کنند.

وی افزود: تأمین نشدن منابع آبی مورد نیاز واحدهای صنعتی باعث گردیده این واحدها نتوانند با تمام توان از توانمندی موجود بهره برداری کنند و فقدان آب مانع استقرار برخی صنایع از قبیل صنایع غذایی و فولاد در استان است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان قابلیت توسعه صنایع معدنی و فرآورده های معدنی را دارد، تصریح کرد: استان سمنان از پتانسیل های بسیار خوبی در بخش معدن برخوردار می باشد و باید فرآوری در بخش معدن بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا زنجیره ارزی در این حوزه رعایت شود.

وی با تأکید بر اینکه استان سمنان رتبه اول کشوری را در وجود انواع مواد معدنی دارد گفت: 60 درصد نمک، 40درصد گچ، 95درصد زئولیت، حدود 95 درصد سلستین، 40 درصد سولفات سدیم، 20 درصد کرومیت و 15 درصد ذغالسنگ کشور در این استان تولید می شود و دارای رتبه اول از نظر تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم در تولید سولفات سدیم، رتبه سوم در تولید ذغال سنگ و کرومیت بوده و یکی از سه استان برتر کشور در تولید ذغال سنگ میباشد.

تشنه دل اظهار داشت: در بحث تامین و توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اقدامات خوبی انجام صورت پذیرفت و افزایش قیمت برخی از کالاها در استان به دلیل نبود واحدهای تولیدی مرتبط با آن کالا در سطح استان می باشد که در این زمینه برنامه ها و اقدامات خوبی در دست اجرا می باشد.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صنایع استان افزود: واحدهای صنعتی استان در بحث مبارزه با کرونا همقدم با مدافعان سلامت در خط مقدم این مبارزه حضور داشتند و 16 واحد تولیدی با تغییر خط و یا افزایش ظرفیت نسبت به تهیه اقلام بهداشتی ضروری از قبیل ماسک ، دستکش و مواد ضد عفونی کننده اقدام کردند.

عناوین برگزیده