تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۰۷
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۱۰۱۵۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اختصاص ۲۷ هزار میلیارد تومان برای خدمت رسانی در زمان شیوع کرونا

می متالز - رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: تاکنون ۲۷ هزار میلیارد تومان برای مجموعه اقداماتی که این ستاد در جریان کرونا انجام داده، اختصاص داده شده است.
اختصاص ۲۷ هزار میلیارد تومان برای خدمت رسانی در زمان شیوع کرونا

به گزارش می متالز، محمد مخبر در مراسم توزیع یک میلیون بسته غذایی میان آسیب‌دیدگان ناشی از کرونا اظهار کرد: ستاد اجرایی در جریان شیوع کرونا در کشور توانست برخی از داروهایی را که به‌صورت وارداتی تامین می‌شد و همچنین تجهیزات مختلف مورد نیاز را نیز در کشور تولید کند.وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام از روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا در کشور فعالیت خود را در کنار مردم شروع کرد، گفت: این ستاد در تامین و توزیع دارو، تجهیزات از قبیل ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش و‌... تولیدات خوبی داشته است و با تولید انبوه ماسک، نیاز کشور را در این زمینه مرتفع کرده است.

مخبر تصریح کرد: بزرگ‌ترین کاری که انجام شده است، ایجاد شغل برای آسیب‌دیدگان ناشی از کروناست که در قالب ۶۰ هزار طرح زودبازده، ۱۸۰ هزار شغل تا پایان سال در سراسر کشور ایجاد خواهد شد. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه در جریان ایجاد شغل ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، اظهار کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان برای بنگاه‌های کوچکی که در جریان کرونا دچار مشکلات شدند اختصاص داده‌ایم و همچنین برای شرکت‌های دانش‌بنیان نیز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. وی افزود: ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به‌صورت کمک بلاعوض و سرمایه‌گذاری در جریان شیوع کرونا برای کمک به بنگاه‌ها اختصاص داده شده است.

مخبر گفت: با بانک‌های «پارسیان» و «کارآفرین» همکاری‌هایی صورت گرفته است که بانک کارآفرین ۳ هزار میلیارد تومان و بانک پارسیان ۱۵ هزار میلیارد تومان وام با نرخ ۱۸ درصد در خدمت بنگاه‌ها قرار خواهند داد. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: ستاد اجرایی در تولید کیت‌های تشخیص کرونا نیز کارهای موثری انجام داده و همچنین درمان‌هایی را به روش پلاسما درمانی و سلول درمانی آغاز کرده است.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه ۴۰۳۰ خدماتی را به مردم ارائه کردیم و از آغاز به کار این سامانه بیش از ۲ هزار پزشک و پیراپزشک جهادگر به‌صورت ۲۴ ساعته در سامانه ۴۰۳۰ مشغول به فعالیت بوده‌اند. مخبر با بیان اینکه کاروان‌های سلامت را به استان‌های قم، گیلان و مازندران اعزام کردیم، اظهار کرد: در جریان شیوع کرونا معابر شهری توسط گروه‌های جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به‌صورت روزانه ضد عفونی می‌شود. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه ظرفیت تولید ماسک در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور روزانه ۴۰۰ هزار عدد بود، افزود: ستاد اجرایی در حال حاضر ظرفیت تولید ۴ میلیون ماسک در کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه در تهیه و توزیع تجهیزات مشکل نداریم، گفت: برای شناسایی ویروس کرونا نیز قدم‌های خوبی برداشته شده است و در حال حاضر یک تیم دانشمند در کشور در حال کشف و تولید واکسن کرونا هستند. در این زمینه شانس ما در مقایسه با سایر کشورها برابر است و امیدواریم که این کار در ایران نهایی شود؛ چرا که تحقق این امر برای کشور افتخاری بزرگ خواهد بود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: بسته‌های غذایی که امروز اهدا خواهد شد، شامل برنج، مرغ، ماکارونی، حبوبات و دیگر اقلام مورد نیاز است که ارزش ریالی آن ۳۲۰ هزار تومان است و در مجموع با بسته‌های بهداشتی ۳۵۰ میلیارد تومان برای این بخش سرمایه‌گذاری شده است. وی در ادامه گفت: توزیع بسته‌های غذایی زیر نظر نمایندگان ولی فقیه در تمام استان‌ها صورت می‌گیرد. مخبر با اشاره به وجود قرارگاه‌هایی در سراسر کشور که توزیع اقلام بهداشتی و غذایی را مدیریت می‌کنند، عنوان کرد: بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان بلاعوض در جریان کرونا در اختیار آسیب‌دیدگان قرار گرفته است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: در جریان جلسه‌ای که با سردار سلامی در سپاه داشتیم و با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری بر کمک مومنانه، ستاد اجرایی تقبل کرد یک میلیون بسته مواد غذایی و یک میلیون بسته اقلام بهداشتی را در سراسر کشور توزیع کند. وی با بیان اینکه توزیع این بسته‌های غذایی و بهداشتی با محوریت ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه در استان‌های مختلف انجام می‌شود، ادامه داد: قرارگاه‌هایی در تمام استان‌ها شکل گرفت که بسیج، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و نهادهای دیگر در زمینه توزیع همراهی لازم را در سراسر کشور عهده‌دار هستند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: یکصد هزار دست لباس، کیف، کفش و مانتو نیز در سراسر کشور به ذی نفعان اهدا خواهد شد. وی گفت: در جریان توزیع این بسته‌های بهداشتی و غذایی ۵۰۰۰ گروه جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، فعالان اجتماعی، سمن‌ها و غیره در کنار نمایندگان ولی فقیه در سراسر استان‌ها همکاری می‌کنند.

عناوین برگزیده