تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۱۰۱۷۲۳

چند ضرورت مهم برای برگزاری هشتمین نمایشگاه ریلی تهران

می متالز - نمایشگاه‌ها، مهم‌ترین ابزار بازاریابی و ارتباطات تجاری و بسترساز انتقال تکنولوژی بین شرکت‌های مختلف دولتی و خصوصی محسوب می‌شود.
چند ضرورت مهم برای برگزاری هشتمین نمایشگاه ریلی تهران

به گزارش می متالز، نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته باوجود کشمکش‌های زیاد بین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت نمایشگاه ها قرار است در تاریخ 23 الی 26 تیر سال جاری برگزار شود.

این در حالی است که در سال‌های گذشته این نمایشگاه با استقبال شرکت‌های حمل‌ونقلی ریلی و خود راه‌آهن که یکی از بازیگران اصلی حمل‌ونقل ریلی محسوب می‌شود برگزار می‌شد اما در سال جاری  راه‌آهن به عنوان نهاد رگولاتوری حمل و نقل ریلی، موضع متناقضی داشته است. 

باوجوداینکه نمایشگاه‌ها می‌تواند نقش مهمی در انتقال تکنولوژی، ارتباطات تجاری، افزایش درآمد شرکت ها با بازاریابی درست و کاهش هزینه‌های تجاری داشته باشد، اما شرکت‌ها و راه‌آهن معتقدند به دلیل شیوع ویروس کرونا و مناسب نبودن وضعیت مالی شرکت‌های حمل‌ونقلی ریلی برگزاری این نمایشگاه در سال جاری توجیهی ندارد و کمکی به شرکت‌ها نمی‌کند.

سعید قصابیان گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها تسهیل تجارت بین شرکت‌های مختلف است و شرکت‌ها نیز با توجه به هزینه‌هایی که برای حضور در نمایشگاه باید بپردازند تصمیم می‌گیرند که آیا در این نمایشگاه‌ها شرکت کنند یا خیر و حضور در نمایشگاه را نرخ اجاره هر غرفه را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به عدم استقبال راه‌آهن از شرکت در نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی در سال جاری گفت: برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی بدون حضور متولی اصلی آن‌یک امر کم‌ارزش است و این نمایشگاه آن ارزش هر سال خود را نخواهد داشت.

این کارشناس حمل‌ونقل ریلی افزود: حضور یا عدم حضور شرکت‌ها نیز بستگی به وضعیت مالی شرکت‌ها و وضعیت اقتصاد کشور دارد. شرکت‌ها اگر تشخیص دهند عرضه شرکت و محصولات در نمایشگاه برای آن‌ها سودآوری داشته باشد، در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

هشتمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته مطابق تقویم نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران قرار است در تیرماه و با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزار شود. با این حال راه آهن جمهوری اسلامی روز گذشته با صدور اطلاعیه از لغو این برنامه خبر داده بود که البته به سرعت توسط شرکت نمایشگاه ها این موضوع رد شد. 

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده