تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۴
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۰۱۷۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افتتاح ۹ طرح صنعتی بزرگ سهم چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید است

می متالز - معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۹ طرح مهم و راهبردی صنعتی در استان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر "جهش تولید " بهره‌برداری می‌شود.
افتتاح ۹ طرح صنعتی بزرگ سهم چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید است

به گزارش می متالز، کاظم منزوی افزود: پتروشیمی لردگان با پیشرفت ۹۶ درصدی، صنایع فولاد با پیشرفت ۸۴ درصدی، خاور سیمان پارسیان با پیشرفت ۸۵ درصدی، صنایع متالورژی آسیا با پیشرفت ۷۵ درصدی از جمله این طرح‌های مهم و راهبردی استان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: واحد تولیدی نساجی نگین بروجن با پیشرفت ۸۶ درصدی، واحد صنعتی آواگستر بروجن با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی، کوهرنگ غلطک‌پارس با پیشرفت ۷۱ درصدی، صنایع متالورژی آسیا با پیشرفت ۷۵ درصدی و شرکت تیوا تجارت ماهان با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی از دیگر طرح‌های مهم و صنعتی استان است که تلاش می‌شود، در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۵ هزار و ۶۲۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از این میزان هشت هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و هفت هزار و ۲۴۷ میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذار بخش خصوصی تامین شده است.

منزوی، ایجاد اشتغال را از مهمترین دستاوردهای تکمیل این طرح‌های صنعتی دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود با افتتاح این طرح‌ها برای چهار تا پنج هزار نفر در استان فرصت شغلی ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: بهره‌برداری از توانمندی‌های منطقه برای توسعه بازار، تکمیل زنجیره تولید و رونق تولید در استان بر اساس سند مناطق محروم و کمتربرخوردار از دیگر اهداف راه‌اندازی این طرح‌ها است.

چهارمحال و بختیاری بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد.

این استان در برخی از محصولات از مانند چادر مشکی، آجرنسوز، مالت، موکت، خوراک آبزیان، محصولات خانگی و برخی محصولات دیگر در کشور از جایگاه و اهمیت مهمی برخوردار است.

عناوین برگزیده