تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۱۱
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۱۰۱۸۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تعداد بیکاران در قم

می متالز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از تفاهم با شهرداری قم به‌منظور اختصاص مکانی برای کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: این کار قرار است تا پایان خرداد انجام شود.
تعداد بیکاران در قم

به گزارش می متالز، «مصطفی کاویانی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم در برنامه گفت‌وگوی خبری گفت: تفاهمی با شهرداری قم به‌منظور اختصاص مکانی برای کارگران ساختمانی صورت گرفته که قرار است تا پایان خرداد انجام شود و در نتیجه کارگران نیازی به حضور در میادین شهر نخواهند داشت و هم به‌کارگیری آنها از طریق سامانه صورت گیرد. وی با اشاره به وضعیت پیش آمده در بحران کرونا و بیکاری کارگران اظهار کرد: تا اسفند ماه سال گذشته در استان قم تنها دو هزار و ۱۵۰ نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کردند؛ اما با شیوع کرونا ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند که مجموعا به ۱۴ هزار و ۶۵۰ نفر رسیدند. وی تاکید کرد: البته ۹ هزار نفر از این تعداد مشمول قانون کار بودند و خیلی از این افراد هم بعدا به علت بازگشت به کار انصراف از دریافت بیمه بیکاری خود را اعلام کردند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در عین حال از نرخ بیکاری ۱۰ درصدی در قم خبر داد و گفت: هم اکنون چهل هزار نفر از جمعیت فعال چهارصد هزار نفری قم بیکار هستند. کاویانی با اشاره به تصویب قانون ممنوعیت به‌کارگیری کارگران به‌صورت موقت تصریح کرد: به موجب مصوبه هیات وزیران در کارهای غیرمستمر حداکثر مدت قرارداد مدت موقت ۴سال تعیین شده و بعد از چهارسال تا پایان کار حق اخراج وجود ندارد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم همچنین هر نوع قرارداد سفید امضا با کارگران را منتفی دانست و خاطرنشان کرد: قراردادهای سفید امضا در صورت اثبات در مراجع قضایی فاقد اعتبار است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد