تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۰۲۰۲۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
صباغیان با اشاره به دستور وزیر صمت:

برخورد با متخلفان بازار خودرو اقدامی لازم اما دیرهنگام / مدیران دل به دل قیمت بازار می‌دهند

می متالز - عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت به رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده مبنی بر برخورد با متخلفان بازار خودرو را اقدامی لازم اما دیرهنگام خواند.
برخورد با متخلفان بازار خودرو اقدامی لازم اما دیرهنگام / مدیران دل به دل قیمت بازار می‌دهند

به گزارش می متالز، محمدرضا صباغیان بافقی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان حمایت از مصرف کننده مبنی بر برخورد با متخلفان بازار خودرو را اقدامی لازم اما دیرهنگام خواند و گفت: قیمت تمامی کالاها به ویژه خودرو در هفته‌های اخیر افزایش افسارگسیخته‌ای را تجربه کرده و به معضلی برای کشور تبدیل شده است که باید علت این گرانی ها را در نبود نظارت های درست و دقیق جستجو کرد.

 

تحریم و کرونا بهانه ای برای گرانی شده است

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم و کرونا بهانه ای برای گرانی خودرو شده، افزود: دلیل اصلی نابسامانی بازار خودرو نبود نظارت است، در حال حاضر بازار به حال خود رها شده و به نظر من دستور وزیر صمت مبنی بر برخورد با متخلفان بازار خودرو نیز اجرایی نخواهد شد.

وی درباره تصمیم ستاد تنظیم بازار درباره فرمول جدید قیمت گذاری خودرو، اظهار کرد: مدیران شرکت های خودروسازی مسیر دلالان را دنبال می‌کنند به این معنا که هرچه سوداگران قیمت‌ خودرو در بازار را افزایش می دهند، این شرکت ها نیز خودروی تولیدی را چند درصد کمتر از بهای بازار به فروش می‌رسانند.

 

افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو زمینه سوءاستفاده بیشتر سوداگران را فراهم می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سیاست‌هایی مانند بیشتر شدن قیمت کارخانه‌ای خودرو زمینه را برای سوءاستفاده سوداگران فراهم می کند، اضافه کرد: مدیران دل به دل افزایش قیمت خودرو در بازار می دهند و دنباله رو سوداگران هستند.

عناوین برگزیده