تاریخ: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۲۰
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۱۰۲۰۹۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کشور تولید کننده بزرگ مس «پرو» به طور تدریجی محدودیت های اعمال شده در بخش معدنکاری را در این ماه کاهش خواهد داد

می متالز - دولت پرو با صدور فرمانی در روز یکشنبه گفت که این کشور بتدریج محدودیت های اعمال شده در بخش های اصلی شامل معدنکاری و ساختمانی را کاهش خواهد داد، چون فعالیت های این بخش ها واقعاً از اواسط ماه مارس در اثر همه گیری ویروس کرونا و قرنطینه سراسری فلج شده است.
کشور تولید کننده بزرگ مس «پرو» به طور تدریجی محدودیت های اعمال شده در بخش معدنکاری را در این ماه کاهش خواهد داد

به گزارش می متالز، دولت پرو در این فرمان، که در روزنامه رسمی ال پروآنو منتشر شد، گفت بهره برداری، ذخیره سازی و حمل و نقل پروژه های معدنکاری بزرگ مقیاس و همچنین پروژه های ساختمانی اصلی بعضاً مرتبط با هیدروکربن ها می تواند از سر گرفته شود. پرو دومین تولید کننده بزرگ مس جهان است و اتکاء شدیدی به این بخش برای رشد اقتصادی اش دارد. در این فرمان گفته شده است که شرکت ها برای از سر گیری فعالیت هایشان باید پروتکل های بهداشتی سختگیرانه ای را در جهت جلوگیری از ابتلا به این ویروس به اجرا در بیاورند. این پروتکل ها ظرف پنج روز آینده توسط دولت های محلی تعیین خواهند شد و تحت نظارت سازمان های بهداشتی قرار خواهند گرفت.

بخش معدنکاری این کشور و اقتصاد آن آسیب شدیدی از همه گیری این ویروس، که 42534 نفر بر اساس اطلاعات رسمی در پرو به آن مبتلا شده اند و این کشور از این لحاظ در جایگاه دوم در آمریکای لاتین قرار گرفته، متحمل شده اند. تعداد تلفات جانی این ویروس در این کشور تا کنون 1200 نفر بوده است. دولت در این فرمان گفت، "باید روند بهبود اجتماعی و اقتصادی را آغاز کنیم. بنابراین، اولویت نخست از سر گیری فعالیت هایی ست که ترکیبی از اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را برای جلوگیری از ابتلا به کووید 19 و به حداقل رساندن ریسک صعود مجدد این بیماری به اجرا در می آورند.

" معدن محلی بزرگ آنتامینا، که تحت کنترل و اداره شرکت های جهانی بی اچ پی و گلنکور قرار دارد، در طول هفته گذشته گزارش داد که آزمایش حدود 210 نفر از کارگران آن مثبت شده که 87 درصد از این تعداد بدون علائم ابتلا به این بیماری بوده اند. دولت رئیس جمهور، مارتین ویثکاررا قبلاً گفته بود فعالیت های اصلی را در چهار مرحله از این ماه به بعد از سر خواهد گرفت اما نامی از بخش هایی که دوباره فعال خواهند شد نبرده بود. فرمان عالی روز یکشنبه همچنین شامل از سر گیری تولید در صنعت کشاورزی، ماهیگیری صنعتی، بعضی حوزه های ساختمانی و بخش مکانیکی فلزات هم می شد.

عناوین برگزیده