تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۲۰
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۰۲۰۹۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

به گفته مدیر عامل آنتوفاگاستا بازار مس در 2020 بین 200 هزار تا 300 هزار تن مازاد عرضه خواهد داشت

می متالز - مدیر عامل شرکت معدنکاری آنتوفاگاستا روز شنبه به رسانه های شیلی گفت بازار مس جهانی احتمالاً بین 200 هزار تا 300 هزار تن مازاد عرضه در 2020 خواهد داشت، و وقفه های عملیاتی در بعضی از معادن تقاضای کاهش یافته در اثر همه گیری ویروس کرونای جدید را جبران خواهد کرد.
به گفته مدیر عامل آنتوفاگاستا بازار مس در 2020 بین 200 هزار تا 300 هزار تن مازاد عرضه خواهد داشت

به گزارش می متالز، ایوان آریاگادا، مدیر عامل این شرکت معدنکاری مس شیلیایی، به روزنامه ال مرکوریو گفت پیش بینی در مورد قیمت این فلز سرخ به علت نوسانات بازار در اثر این ویروس که بر تمام روندهای تجاری در سراسر جهان تأثیری منفی داشته دشوار است.

آریاگادا گفت، "با وجود این، ما معتقدیم که بازار مس در سال 2020 با مازادی حدوداً 200 هزار تا 300 هزار تنی روبرو خواهد شد." او در رابطه با پسزمینه تقاضای ضعیف جهانی گفت این تأثیرش را در قیمت نشان خواهد داد. آنتوفاگاستا، یکی از بزرگترین تولید کنندگان مس جهانی، اخیراً گفت که برنامه های هزینه های سرمایه ای اش را برای سال جاری کاهش داده و تولید مس شرکت در حد کف پیش بینی تولید سالانه خواهد بود.

شیلی، بزرگترین تولید کننده مس جهان، تا کنون شاهد گسست های قابل توجهی در صادراتش از این فلز نبوده، گر چه رویترز گزارش داده بعضی از شرکت های معدنکاری این کشور در حال بررسی کاهش تولید خود هستند.

عناوین برگزیده