تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۱۰۲۱۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طبقه بندی مشاغل حق کارگران معادن زغال سنگ کرمان است/ ملاک تصمیم گیری امنیت شغلی، بر اساس قانون کار است

می متالز - رضا اشک با بیان این مطلب که در مجموع کارگران زحمتکش زغال سنگ ۱۴ خواسته داشتند که احصا و در قالب ۹ بند صورت جلسه شد، اضافه کرد: قطعاً ما تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات در چارچوب قانون انجام خواهیم.
طبقه بندی مشاغل حق کارگران معادن زغال سنگ کرمان است/ ملاک تصمیم گیری امنیت شغلی، بر اساس قانون کار است

به گزارش می متالز، سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمان با اشاره به اعتراض اخیر کارگران معادن زغال سنگ کرمان اظهار کرد: در خصوص همین موضوع هفته گذشته جلسه‌ای با حضور مسوولان مربوطه، نمایندگان کارگران و شرکت زغال سنگ برگزار شد و مسائل مختلفی مورد بررسی قرار گرفت.

رضا اشک با بیان این مطلب که در مجموع کارگران زحمتکش زغال سنگ ۱۴ خواسته داشتند که احصا و در قالب ۹ بند صورت جلسه شد، اضافه کرد: قطعاً ما تمام تلاش خود را برای رفع این مشکلات در چارچوب قانون انجام خواهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز جلسه‌ای با حضور مسوولان، نمایندگان کارگران و شرکت زغال سنگ برای تسریع در رسیدگی به این مشکلات برگزار خواهد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت، طرح طبقه بندی مشاغل است البته ما اعتقاد داریم که طبقه بندی مشاغل حق کارگر است و باید محقق شود بنابراین حق و حقوق کارگران باید متناسب با شرایطی که دارند، پرداخت شود.

اعتقاد داریم که طبقه بندی مشاغل حق کارگر است و باید محقق شود بنابراین حق و حقوق کارگران باید متناسب با شرایطی که دارند، پرداخت شود وی با بیان این مطلب که در صورت تحقق طرح طبقه بندی مشاغل شرایط بهتر خواهد شد، اظهار داشت: در خصوص امنیت شغلی باید گفت که ملاک تصمیم گیری بر اساس قانون کار است از طرف دیگر قانون کار به راحتی اجازه نمی‌دهد که کارگری بیکار شود.

اشک با اشاره به اینکه یکی از درخواست‌های کارگران معادن زغال سنگ تأمین مسکن است، افزود: در این زمینه پیشنهاد این است که این کارگران اقدام به تشکیل تعاونی مسکن کنند تا زمین و تسهیلات لازم به صورت قانونی در اختیار آنها قرار داده شود.

وی اظهار کرد: سال جاری تحت عنوان «جهش تولید» نام گذاری شده است و قطعاً مهم‌ترین عامل در تحقق این امر، فعالیت کارگران زحمتکش است لذا باید به کارگر توجه جدی شود و در نهایت باید گفت آنچه باید میان کارگر و کارفرما حاکم باشد، قانون است.

منبع: گفتار نو
عناوین برگزیده