به گزارش می متالز، اهمیت حفظ اطلاعات مشتری، یکی از نیازهای اعتمادسازی برای فعالیتهای آنلاین و کسب و کارهای در این حوزه است اما؛ خبرهای درج اطلاعات بر روی اینترنت و لو رفتن حریم شخصی «دادههای کاربری مشتریان» میتواند تمام بنیانهای یک فضای کسبوکار هر چقدر با پشتیبانی و سبقه عالی از لحاظ برندسازی را از بین ببرد.
بانک «کپیتال وان فیننشال کراپ»، از هک شدن اطلاعات خصوصی (شامل آدرس و نام) ۱۰۰ میلیون آمریکایی و ۶ میلیون کانادایی توسط هکری خبر داد اما؛ این اتفاق بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار هزینه در سال ۲۰۱۹ ایجاد کرد با این حال اگر چنین اتفاقی بخاطر اشتباهی سهوی رخ داده باشد، شاید این اتفاق به منزله تیر خلاص بر یک بنگاه بزرگ اقتصادی باشد.
همین شایعات در خصوص کاربران اپلیکیشنهایی نظیر سیباپ، تلگرام طلایی، علیبابا، تپسی و حتی یک اپراتور و بانکی معروف نیز به گوش رسید که البته بعضا اطلاعرسانی را در این خصوص انجام دادند و برخیها نیز ...
براساس شنیدهها، اطلاعات کامل ۱۱ هزار مشتری کارگزاری آگاه براثر یک اشتباه فنی در اینترنت منتشر شده و این اطلاعات از طریق جستجوی گوگل در دسترس عموم قرار دارد.
طبق همین شنیدهها،اطلاعات افشا شده شامل : نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، کدملی ، کدپستی ، شماره شناسنامه ، محل صدور ، سریال شناسنامه ، تاریخ تولد ، محل تولد ، جنسیت ، شغل ، درآمد ماهانه ، تحصیلات ، کدبورسی ، تلفن ثابت ، موبایل ، آدرس منزل ، وضعیت تاهل ، ایمیل ، آدرس محل کار ، اطلاعات حساب بانکی است.