تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۰۲۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در اتاق ایران؛

جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی آغاز شد

می متالز - در حالیکه در جلسات اخیر شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی، نمایندگان مجلس از عدم حضور وزیر صنعت ابراز گلایه کردند، محمد شریعتمداری امروز هم به جلسه شورا آمد.
جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی آغاز شد

به گزارش می متالز، جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی ساعاتی قبل با حضور وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

محمد شریعتمداری در حالی به جلسه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی آمده است که در جلسات اخیر، نمایندگان مجلس از عدم حضور وی، ابراز گلایه کرده و اعلام کردند که مراتب را به رئیس جمهور اعلام خواهند کرد.

حسین سلاح ورزی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در این جلسه گفت: ایران بر اساس معاهده پاریس باید ۷۵۰۰ مگاوات انرژی پاک تولید کند که البته از حوزه انرژی های نو بعد از برجام، استقبال خوبی از سوی سرمایه گذاران صورت گرفته است. بنابراین از نظر اجرایی نیز به این نتیجه رسیده اند که ایران جای خوبی برای سرمایه گذاری است.

وی افزود: البته در این راه مشکلاتی وجود دارد که برای حل آن، سه ماه از جلسات مربوط به کمیته ماده ۱۲ را به اصلاح قراردادهای واگذاری زمین اختصاص دادیم؛ چرا که سرمایه گذار خارجی در ترجمه قراردادهای واگذاری زمین با ابهام مواجه بود؛ بنابراین به این نتیجه رسیدیم که باید اصلاحاتی را صورت دهیم که بر این اساس، اقدامات خوبی انجام شده و قراردادهای واگذاری زمین اصلاح شد.

به گفته سلاح ورزی، یکی از موضوعات و مشکلات این حوزه، اصلاح قرارداد خرید تضمینی برق بود که با رویکرد بانک پذیر شدن پروژه ها، قرار بر این شد که نحوه تامین مالی اصلاح شود.

عناوین برگزیده